پیش بینی جورج سوروس/ اروپا تنها سه ماه فرصت دارد

با شدت گرفتن بحران اقتصادی در اروپا و تقویت احتمال خروج یونان از حوزه یورو ، جورج سوروس سرمایه‌گذار سر شناس آمریکایی نیز فرصت اروپا را برای نجات واحد پولی مشترک کوتاه عنوان کرد .
 

این میلیاردر و سرمایه ‌گذار آمریکایی با هشدار به اتحادیه اروپا نسبت به وضعیت کنونی اقتصاد در این اتحادیه ، با انتشار مطلبی بر روی پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: اروپا تنها ۳ ماه برای نجات یورو فرصت دارد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ‘ روماندی نیوز ‘ سوئیس، وی می نویسد: به نظر من مقامات اتحادیه اروپا در بازه زمانی سه ماهه فرصت دارند تا اشتباهات خود را اصلاح کرده و وضعیت موجود را تغییر دهند .
وی با بیان این که منظور اصلی وی از مقامات ، دولت آلمان و ‘ بوندسبانک ‘ این کشور است ، افزود : آلمان بدلیل طلبکاری از کشورها ، قدرتمند است و هیچ اقدامی نمی تواند بدون حمایت آلمان صورت گیرد .
سوروس همچنین با پیش بینی رو به ضعف نهادن اقتصاد آلمان تا سه ماه آینده ، افزود : در این صورت متقاعد کردن مردم این کشور برای پذیرش مسوولیت بیشتر در قابل اتحادیه اروپا و کمک به یونان برای شخص ‘ آنگلا مرکل ‘ صدراعظم آلمان نیز دشوار خواهد شد . به این ترتیب تنها می توان فرصتی سه ماهه را برای نجات واحد مشترک پولی اروپا در نظر گرفت .
خانم مرکل روز شنبه مخالفان دولت آلمان را به حمایت از صندوقی که قرار است برای پشتیبانی از حوزه یورو تاسیس شود و نیز حمایت از معاهده مالی اروپا فراخواند و افزود : وضعیت حوزه یورو بار دیگر بسیار شکننده شده است .

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.