پیش بینی قیمت خودرو در چند ماه آینده

پیش بینی قیمت خودرو در آینده

درصورت لغو تحریمهای خودرویی وضعیت خودروسازان چگونه خواهد شد؟ آیا بازار خودرو به همان اوضاع دو سال پیش خود باز خواهند گشت؛ اگرچه تا لغو کامل تحریمها زمان زیادی مانده اما مردم منتظرند تا ببیند با لغو تحریمهای خارجی حالا دیگر خودروسازان چه بهانه ای برای افزایش قیمت دارند….

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره کاهش تحریمهای خارجی به خصوص در حوزه خودرو به خبرنگار تراز گفت: بدون شک با لغو تحریمهای خارجی علیه صنعت خودروسازی وضعیت بهتر از الان خواهد شد و زمینه بازگشت خودورسازهای بزرگ جهان نیز به ایران فراهم میشود.

امید کریمیان در پاسخ به این سوال آیا قرار است خودروسازهای بزرگ جهان به ایران بیایند گفت: بنده هم چندی پیش خبر ورود چند خودروساز بزرگ خارجی را برای سرمایه گذاری و همکاری در ایران شنیده ام و فکر میکنم لغو قانونی تحریمهای خودرویی این بستر را بیش از بیش فراهم کند.

وی درباره تاثیر لغو تحریمهای خارجی در صنعت خودروسازی نیز گفت: مهم ترین اثر لغو این تحریمها کاهش هزینه تولید و افزایش تولید خودرو و به احتمال زیاد کاهش جزئی در قیمت خودرو خواهد بود.

وی در ادامه درباره بازار خودرو در ایران و دلیل بی کیفیت بودن خودروهای داخلی با بیان اینکه کارخانجات خودروسازی ما همیشه نیازمند حمایت هستند و این در حالی است که دنیا، دنیای رقابتی است و کیفیت تولید، قیمت تمام شده ی آن و دیگر پارامترها، تعیین کننده میزان سهم محصول از بازار است گفت: اگر محصولی با کیفیت بسیار پایین داشته باشیم و استانداردها در آن لحاظ نشده باشد هرچقدر هم تسهیلات بدهیم مشکلی حل نخواهد شد.

وی گفت: متاسفانه برخی خودروسازها معتقدند چون دولت به آن ها تسهیلات نمیدهد وضعیت تولید و گرانی به وجود آمده که اصلا اینگونه نیست. وی تصریح کرد: درست است تحریمهای خارجی نقش زیادی در وضعیت نابه سامان تولید خودرو داشته است اما باید توجه داشت خودروسازها در این مسیر اشتباهات زیادی داشته اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: دولت باید نقش نظارتی داشته باشد و بگذارد تمام سهم این کارخانجات از طریق بازار سرمایه واگذار شود که از این راه و با تامین سرمایه درگردش آنان و هم با بالا بردن بهره وری نیرو ها و همچنین با بالا بردن کیفیت محصول خود، بتواند تولید خود را افزایش دهند و به سمت محصولی رقابت پذیر با تولیدات دیگر کشورها گام بردارند.

منبع : alef.ir – پیش بینی قیمت خودرو در چند ماه آینده

The post پیش بینی قیمت خودرو در چند ماه آینده appeared first on مجله ابرتازه ها.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.