پیش بینی قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ بازبینی شد

۲۰م دیماه ،

پیش بینی قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ بازبینی شد | چاپ |
چهارشنبه ۲۰ دی ساعت ۱۰:۴۳

بینا- تحلیلگران دویچه بانک در یادداشتی پیش بینی کرده بودند که افزایش تقاضا برای طلا به منظور سرمایه گذاری در چین، به بالا رفتن بهای این فلز و رسیدن آن به دو هزار دلار در هر اونس تا پایان سال ۲۰۲۴ کمک می کند.
به گزارش بینا به نقل از وال استریت ژورنال، اما به رغم خوش بینی نسبت به بالا ماندن تقاضا در بازار چین، دویچه بانک پیش بینی خود برای قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ را بازبینی کرد و اکنون انتظار دارد بهای این فلز به طور متوسط به ۱۸۵۶ دلار در هر اونس برسد که ۱۲٫۱ درصد پایین‌تر از پیش بینی قیمت قبلی این بانک است.
بهای جهانی طلا با بالا رفتن تقاضای خریداران چین برای این فلز گرانبها در آستانه فرارسیدن سال نوی چینی، روز سه شنبه افزایش داشت.
بهای معاملات طلا برای تحویل در ماه فوریه در بازار کامکس نیویورک، با ۱۵٫۹۰ دلار یا یک درصد افزایش، به ۱۶۶۲ دلار در هر اونس رسید.
قیمتهای طلا طی شش هفته قبل حدود شش درصد کاهش داشته اما افزایش روز سه شنبه، تا اندازه ای کاهش قیمت در معاملات پیشین را جبران کرد.
بهای معاملات طلا در بازارهای آسیایی روز چهارشنبه با انتظار سرمایه گذاران برای مشخص شدن سیاستهای تازه بانکهای مرکزی ژاپن و منطقه یورو، حدود ۱۶۶۰ دلار در هر اونس بود.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.