پیش بینی مرد طلایی: نرخ طلا در ۲ماه آینده صعودی می شود

پیش بینی مرد طلایی: نرخ طلا در ۲ماه آینده صعودی می شود | چاپ |
جمعه ۳۱ شهریور ساعت ۱۴:۰۸

بینا- رییس اتحادیه طلا و جواهر کشوری با اشاره به اینکه بورس ارز می توان با ایجاد شفافیت بخش زیادی از تقاضا را کنترل و ساماندهی کند ، گفت: در بازار جهانی طی ۲ ماه آینده شاهد صعود نرخ طلا خواهیم بود.
به گزارش بینا، محمد کشتی آرای با اشاره به اینکه راه اندازی بورس ارز به عنوان یک ابزار شفاف کننده بازار ضروری به نظر می رسد ،به پانا اظهار داشت: به نظر می رسد همه بر سر راه اندازی این بورس موافق هستند، اما نحوه اجرا و شکل تعیین قوانین از دید گروه های مختلف متفاوت است.
وی ادامه داد: در بازار ارز به دلیل عدم شفافیت مشخص نیست که چه میزان ارز نیاز واقعی است، اما بورس ارز می تواند این حد و مرزها را مشخص کند و از آن پس بانک مرکزی به عنوان متولی بازار ارز بهتر تصمیم گیری خواهد کرد.
به اعتقاد رییس اتحادیه طلا و جواهر کشوری، علت این روند صعودی ارز برهم خوردن سیستم عرضه و تقاضا است زیرا فعالیت های سفته بازی در بازار نیز وجود دارد در حالی که ارز حتی برای متقاضیان واقعی نیز در بازار وجود ندارد.
کشتی آرایی با اشاره به توقف رشد قیمت طلا در هفته گذشته خاطرنشان کرد: هر اونس طلا از مرز یک هزار و ۷۷۰ دلار گذشته است اما امید به افزایش قیمت به بالای یک هزار و ۸۰۰ دلار همچنان عامل افزایش تقاضا طی ۲ ماه آینده خواهد بود.
وی روند بازار ایران را مبتنی بر بازار ارز دانست و افزود: اثری که ارزهای خارجی بر نرخ طلا در ایران دارد را می توان با افزایش عرضه از سوی بانک مرکزی کنترل کرد، اما این مساله به نوع سیاست گذاری در این بانک متکی است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.