پیش بینی کردن صعود ایران به جام جهانی با فال حافظ

پیش بینی کردن صعود ایران به جام جهانی با فال حافظ

استاد ادبیات دانشگاه حکیم سبزواری با بیان خاطره ای جالب از فال حافظ از تحقق پیش بینی کسب پیروزی کشورمان در برابر استرالیا قبل از برگزاری این دیدار در سال ۱۹۹۸ سخن گفت.

حسن دلبری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سه روز پس از دیدار حساس تیم فوتبال کشورمان مقابل تیم استرالیا در ورزشگاه ملبورن که به پیروزی و صعود تیم ایران به جام جهانی منجر شد جلسه انجمن شعر ابن یمین  در  آرامگاه حاج ملا هادی سبزوار برگزار شد.

دلبری گفت: در آن جلسه آقای مرتضی دولت آبادی متخلص به جانفزا خاطره ای از  حال و  هوای چند دقیقه قبل از  آغاز  بازی برای دوستان بیان کرد.

شاعر با ذوق سبزواری افزود: چند دقیقه قبل از آغاز بازی حساس فوتبال تیم ایران با استرالیا بچه ها در خانه با شور و نشاط و هیجان در حال تهیه مقدمات تماشای بازی بودند که تصمیم گرفتم تفالی به حافظ کنم.

وی افزود: پس از خواندن شعر این فال به بچه ها گفتم که ایران بازی را می برد اما بچه ها زمانی که گفتم گل های تیم کشورمان را کریم باقری و خداداد عزیزی را به ثمر می رسانند خندیدند و گفتند شاید پیش بینی پیروزی و زنندگان گل فال حافظ درست باشد اما پیش گویی ترتیب گل زنان بعید است، پس از پایان بازی که البته با پیروزی تیم کشورمان با گل های کریم و خداداد همراه شد بچه ها چگونگی پیش بینی را از  من جویا شدند و من هم غزل مورد نظر را برای آنان قرائت کردم.

“اگر به باده مشکین دلم کشد شاید              که بوی خیر ز زهد ریا نمی آید

جهانیان همه گر منع من کنند از عشق     من آن کنم که خداوندگار فرماید

طمع ز فیض کرامت مبر که خلق کریم    گنه ببخشد و بر عاشقان ببخشاید

مقیم حلقه ذکر است دل بدان امید          که حلقه ای ز سر زلف یار بگشاید

تو را که حسن خداداده  هست و حجله بخت     چه حاجت است که مشاطه ات بیاراید”

The post پیش بینی کردن صعود ایران به جام جهانی با فال حافظ appeared first on مجله سرگرمی پاتوق ویژه,عکس,اس ام اس,دانلود,اهنگ,فیلم.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.