پیش بینی کیتکو از قیمت طلا در روزهای آینده

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از کیتکو، هیچ توافقی در مورد قیمت طلا در هفته آینده در بین شرکت کنندگان در آمارگیری وجود ندارد، اما تعداد بیشتری افزایش قیمت طلا را پیش بینی می‌کنند. دلایل هر یک از آنها را در ادامه بخوانید.

اقتصاد آنلاین/ گروه طلا و ارز:

هیچ توافقی در مورد قیمت طلا در هفته آینده در بین شرکت کنندگان در آمارگیری وجود ندارد اما تعداد بیشتری افزایش قیمت طلا را پیش بینی می‌کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از کیتکو، ۲۲ نفر در این رای گیری شرکت کرده‌اند. ۱۰ نفر اعتقاد به افزایش قیمت‌ها و شش نفر عقیده مخالف دارند. در حالیکه شش نفر پیش بینی می‌کنند که قیمت‌ ها تغییری نخواهد کرد. با این حساب، ۴۵٫۴ درصد از افراد اعتقاد به افزایش قیمت دارند. ۲۷٫۳ درصد، کاهش قیمت را پیش بینی می‌ کنند و ۲۷٫۳ درصد انتظار تغییر محسوسی در بازار را ندارند.

 کسانی که به افزایش قیمت اعتقاد دارند، پیش بینی می کنند با توجه به اینکه قیمت طلا در بازار ۱۵۵۰ دلار است و انتظار دارند که در نهایت سیاست تسهیل کمی برای حمایت از قیمت های طلا اجرا خواهد شد. از سوی دیگر، قدرتمندتر شدن سایر بازارهای کالا منجر به ایجاد بحث هایی در خصوص تورم در آینده شده است.

 جورج گرو معتقد است که قیمت غلات افزایش پیدا می‌ کند و نفت خام بالاتر از ۹۰ دلار در هر بشکه خواهد ایستاد و با وجود نرخ بهره های پایین تر باز هم با تورم روبرو خواهیم بود.

 استرلینگ اسمیت معتقد است که قیمت کاهش می‌ یابد و حتی با وجود نگرانی ها درباره تورم، هنوز زود است که قیمت طلا افزایش یابد. کسانی که اعتقاد به کاهش قیمت دارند، استدلال می کنند که بازار “احساس سنگینی” نسبت به قیمت های جاری دارد در نتیجه قیمت ها کاهش خواهد یافت.

 سایرین معتقد هستند که تغییر مهمی در قیمت های طلا در زمان تلاطم بازار رخ نخواهد داد و هیچ انگیزه پولی قوی برای تغییر قیمت طلا از روند جاری آن وجود ندارد و در نتیجه تا زمانی که طلا با یک قدرت قوی برای تغییر روبرو نباشد، قیمت آن در هر اونس بین ۱۵۵۰ تا ۱۶۰۰ دلار خواهد بود.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.