پیش بینی کیتکو از کاهش بهای طلا

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

علیرغم رشد قیمت طلا در روز جمعه در پی انتشار یافتن اطلاعات منفی از نرخ بیکاری آمریکا، اکثر کارشناسان اقتصادی کیتکو به کاهش بهای طلا در هفته جاری رای دادند در نظرسنجی این هفته از ۲۱کارشناس اقتصادی کیتکو، ۱۱نفربه کاهش، ۶نفر به افزایش و ۴نفر به عدم تغییر قیمت جهانی طلا در هفته جاری رای دادند

خبراقتصادی: به گزارش پایگاه اینترنتی کیتکو، در نظرسنجی این هفته از ۲۱کارشناس اقتصادی کیتکو، ۱۱نفربه کاهش، ۶نفر به افزایش و ۴نفر به عدم تغییر قیمت جهانی طلا در هفته جاری رای دادند.

بر اساس این گزارش، کارشناسان این پایگاه اینترنتی شامل معامله‌گران شمش طلا، تحلیلگران بانک‌های سرمایه‌گذاری، مدیران مالی و تحلیلگران فنی بازار طلا می باشند.

هفته قبل ۵۷ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی کیتکو به افزایش قیمت‌ طلا رای داده بودند که از زمان رای‌گیری تاکنون بهای این فلز تا ۱۰ دلار کاهش یافته است. از ۲۶ جولای تاکنون، طی شش هفته متوالی نظر کارشناسان اقتصادی کیتکو در پیش بینی قیمت اونس طلا همواره صحیح بوده است.

کارشناسانی که به کاهش قیمت طلا در هفته جاری رای دادند بیان کردند عدم وجود روند افزایشی قوی و پایدار در قیمت‌ها، بازار طلا را نسبت به فروش آسیب‌پذیر می‌کند.

“کوین گری”‌ مالک یک شرکت سرمایه‌گذاری، معتقد است قیمت‌ طلا در هفته جاری کاهش خواهد یافت. به عقیده وی بازار در انتظار خبر کاهش اجرای طرح محرکه اقتصادی بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر می باشد اما اجرای این طرح در ماه سپتامبر کاهش خواهد یافت و نمی‌توان با این دیدگاه وارد بازار و معاملات شد.

فیلیپ استریبل کارگزار ارشد بازار، بر این باور است قیمت طلا در هفته پیش رو افزایش خواهد یافت. وی معتقد است که واکنش به گزارش بازار کار آمریکا به عنوان یک محرک بازار طلا بود که این کالای اقتصادی را به سبد سرمایه‌گذاری فعالان بازار بازگرداند و از آنجایی که احتمال کاهش اجرای سیاستهای انبساطی پولی آمریکا در آینده نزدیک به شدت کاهش یافته است، باید منتظر روند صعودی بهای طلا باشیم.

کارشناسانی که به ثبات یا نوسان اندک قیمت طلا در هفته جاری اعتقاد دارند اعلام کردند شرایط ضعیف بازار سبب نوسان قیمت طلا در محدوده باریکی خواهد شد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.