پیش شرطی برای معامله ارز نقدی

پیش شرطی برای معامله ارز نقدی | چاپ |
دوشنبه ۲۳ مرداد ساعت ۱۱:۳۴

بینا- اگر برای هر کالایی یک بازار نظام مند وجود داشته باشد آن بازار ساماندهی می شود این اتفاقی است که با ورود گواهی ارزی به تالار شیشه ای و معامله آن به عنوان یک ابزار جدید روی خواهد داد.
به گزارش بینا از بازار سرمایه ، علی سنگینیان، مدیر عامل تامین سرمایه امین با اشاره به مزایای معامله گواهی ارزی در بازار سرمایه اظهار داشت: ارز از جمله کالاهایی است که نیازمند یک بازار سامان یافته و نظام مند است.
وی با تاکید بر اینکه هم اکنون بازار غیر رسمی برای ارز در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: هم اکنون برای ارز، بازار شفافی وجود ندارد و بانک مرکزی هم به عنوان نهاد ناظر نظارت چندانی بر این بازار ندارد.
مدیرعامل تامین سرمایه امین با اشاره به اینکه اگر بتوان بازار ارز را با معامله گواهی ارزی نظام مند کرد مزایای زیادی برای اقتصاد فراهم می شود، گفت: ضمن اینکه بازار ارز هم شفاف می شود.
وی با تاکید بر اینکه ساماندهی بازار ارز دارای مزایایی برای سایر بخش ها هم است، خاطرنشان کرد: راه اندازی معاملات گواهی ارز پیش مقدمه ای برای راه اندازی بورس ارز است.
وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی بورس ارز امکان معامله ارز نقدی نیز فراهم می شود و همین موضوع می تواند تاثیر مستقیمی بر کشف قیمت واقعی ارز داشته باشد.
مدیرعامل تامین سرمایه امین تصریح کرد: با راه اندازی این بورس متقاضیان ارز می توانند با قیمت منصفانه ارز را خریداری کنند.
وی با اشاره به تاثیرگذاری ورود این ابزار جدید معاملاتی بر روی شرکت های صادراتی اظهار داشت: شرکت ها می توانند درآمدهای خود را به صورت شفاف تری افشا کنند.
سنگینیان با تاکید بر اینکه نرخ ارزی که در این راستا کشف می شود نرخ ارز مرجع و نرخ ارز پایه نخواهد بود، تصریح کرد: از سوی دیگر شرکت ها می توانند برآوردی از درآمد و هزینه هایشان داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه به شرکت های وارداتی بر اساس اولویت بندی ارز صادراتی تخصیص داده می شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس محصولاتی که ارز مرجع دریافت نمی کنند مابقی نیازهایشان را می توانند از طریق این بازار تامین کنند.
مدیرعامل تامین سرمایه امین با اشاره به اینکه نقل و انتقال ها در این بازار با سهولت بیشترین صورت می گیرد، افزود: متقاضیان ارز می توانند ارز مورد نیازشان را از یک بازار مطمئن دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه معامله گواهی ارزی به معنی ورود یک ابزار جدید معاملاتی به بورس است، خاطرنشان کرد: بر این اساس با ورود این ابزار جدید به بازار سرمایه تالار شیشه ای از نظر ابزارهای معاملاتی متنوع تر می شود .
سنگینیان با تاکید بر اینکه معامله گواهی ارزی در بازار سرمایه به معنی فرصت تازه ای برای انجام معاملات در بازار سرمایه است، خاطرنشان کرد: اگر در طراحی معامله این گواهی ها به غیر از صادرکننده ها و واردکننده، سرمایه گذاران هم امکان حضور در این بازار را داشته باشند قیمت کشف شده برای ارز قیمت واقعی تری خواهد شد از سوی دیگر فرصت تازه ای برای سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در بازار سرمایه فراهم می شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.