پیمان اسماعیلی، نخستین رمانش را نوشت

پیمان اسماعیلی که پیش از این دو مجموعه داستان ˝جیب های بارانی ات را بگرد˝ و˝برف و سمنفونی ابری˝ را روانه بازار نشرکرده بود؛ نگارش نخستین رمانش به نام ˝نگهبان˝را به پایان رساند.

پیمان اسماعیلی درگفت وگو با هنرآنلاین گفت: به تازگی نگارش نخستین رمان ام را به نام نگهبان به پایان رسانده ام؛ البته احتمال این وجود دارد که نام این کتاب تغییر کند. موضوع این رمان حول و حوش مقوله گریزپیش می رود و ترجیح می دهم درباره موضوع آن را تا زمان انتشار سخن بیشتری نگویم.

به گفته اسماعیلی؛ زبان رمان “نگهبان” تقریبا به زبان مجموعه داستان “برف و سمفونی ابری” نزدیک است؛ اما این رمان زبان و فضا سازی گوتیک ندارد.

وی درباره وضیعت انتشار این رمان گفت: انتشاراین رمان را به زمانی موکول کرده ام که مشکل نشر چشمه برطرف شود و قصد ندارم این رمان را خارج از ایران منتشر کنم.

اسماعیلی که در یک دهه گذشته تجربیات خوبی درعرصه نگارش داستان کوتاه داشته وازدیدگاه بسیاری از داستان خوان ها مجموعه داستان “برف و سنفونی ابری” او یکی ازبهترین مجموعه داستان های سال های اخیر بوده درباره نگارش داستان کوتاه گفت: درچهارسال اخیر چون تمام وقت ام را به نگارش رمان ام اختصاص داده بودم؛ فرصت و فراغتی نداشتم که مجموعه داستان جدیدی بنویسم، اما یک داستان کوتاه درباره مترو نوشته ام که در یکی از ضمیمه های همشهری منتشر خواهد شد.

وی درباره شروع نگارش رمان یا مجموعه داستان جدید گفت: ذهنم هنوز درگیر همین رمانی است که تمام شده. هنوز از فضای رمان بیرون نیامده‌ام تا کار تازه‌ای شروع کنم.

اسماعیلی که قریب به دو سال است که به استرالیا مهاجرت کرده است درباره نگارش به زبانی جز زبان مادری اش گفت: چون هنوز از زمان مهاجرت ام زمان زیادی نگذشته است تصمیم نگرفتم که به زبان دیگری داستان بنویسم.

پیمان اسماعیلی متولد سال ۱۳۵۶کرمانشاه است. او فعالیت ادبی خود را از مطبوعات آغاز کرد و در سال ۸۴ نخستین مجموعه داستان خود را با نام “جیب های بارانی ات را بگرد” آغاز کرد. او سپس در سال ۸۷ دومین مجموعه خود با نام “برف و سمفونی ابری” را منتشر کرد که تقریباً تمام جایزه های مهم ادبی را برای او به ارمغان آورد. اسماعیلی “برف و سمفونی ابری”را بر اساس تجربه زندگی در کرمانشاه در دوران جنگ و ترس از کوه و برف در روزهای کودکی‌اش نوشته است و اصولاً بیشتر داستان‌هایش در فضای هول و هراس و رمز و راز سال‌های دور زندگی‌اش جریان دارند. او مدتی است که ساکن استرالیا شده و به جمع نویسندگان مهاجر پیوسته است.

 


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.