پیوند با آموزه های دینی از ویژگی های بارز نظام اسلامی است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ‘سیدمحمد ابوترابی فرد’ روز شنبه در اختتامیه دومین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران در سالن اجتماعات تربیت معلم شهید رجایی قزوین افزود: کاروان علمی ایران در سایه انقلاب حرکت خود را آغاز کرده و در نیم قرن آینده به مرجع علمی جهان تبدیل می شود.

وی اظهار داشت: در طول این سه دهه، جمهوری اسلامی به قدرت بزرگ سیاسی و دفاعی تبدیل شده است و با تکیه بر این اقتدار از منافع ملی خود دفاع کرده و تحریم و تهدیدها نیز نمی تواند در عزم ملت ایران خللی ایجاد کند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به تاریخ افتخار آمیز ایران اسلامی، یادآور شد: مردان و زنان بزرگی در این دیار تولد یافته و کارهای بزرگی را خلق کردند و شایسته است به این گذشته کهن و سرمایه بزرگ بازگشته و ارزش ها را احیا کنیم و راه را برای رسیدن به افق بلند و شایسته ملت ایران هموار کنیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اراده جمهوری اسلامی بازگشت به تاریخ کهن و احیای ارزش های دینی است و نظر رهبر معظم انقلاب و سایر دلسوزان نظام نیز تجدید ارزش های اصیل علمی، هنری، فرهنگی و اعتقادی برآمده از علم و ارزش های والای اسلامی است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: حضور سیاست در متن دیانت به معنای تجدید حیات دوباره اسلام و ایران است، از این رو شایسته است همه عرصه های حیات را با سیاست به معنای واقعی و صحیح آن که تدبیر مبتنی بر آموزه های عقلانی، علمی، دینی و اراده ملی است، گره بزنیم و راه عزت و تعالی را بپیماییم.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی قزوین در هنر خوشنویسی افزود: این خطه، خط را ارتقا و معنا بخشید و پیشکسوتان برجسته ای از قزوین در احیای این هنر نقش داشتند که میرعماد و درویش عبدالمجید طالقانی از جمله این افراد هستند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در به رسمیت شناختن قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور گفت: امیدواریم با پیشینه تاریخی و وجود خوشنویسان برجسته، این موضوع در شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب و به استان ابلاغ شود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: این سیاست می تواند در حفظ و احیای هنر خوشنویسی و جایگاه قزوین در این زمینه نقش کلیدی و مهمی ایفا کند و در جذب هنرمندان جوان به این رشته کمک موثری باشد.

وی تصریح کرد: برگزاری موفق دوسالانه خوشنویسی در قزوین نشان داد که این استان با داشتن هنرمندان شاخص و مدیران توانمند و نیز حمایت های استاندار، قادر است میزبان جشنواره های مهم ملی و بین المللی باشد و بخوبی توانمندی خود را عرضه کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد استاد فقید مرحوم ابوالحسن محصص مستشاری و استاد درویش عبدالمجید یادآور شد: استاد عبدالمجید کمتر از ۳۵ سال در قید حیات بود اما به اندازه چند قرن به اعتلای هنر خوشنویسی کمک کرد و موجب ماندگاری آن شد.

ابوترابی فرد بیان کرد: مردان و زنان زیادی در این دیار متولد شدند و کارهای ماندگاری کردند که باید این ارزش ها را پاس داریم و با احیای آن ارزش ها، بتوانیم جایگاه هنر خوشنویسی قزوین را تعالی بخشیم.

۷۳۸۹/ ۶۱۴/ ۱۶۴۴/۵۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۴۴۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.