پیونگ‌یانگ: آمریکا در تیررس سلاح‌های هسته‌ای کره‌شمالی است

۰۹م اسفند ،

کره شمالی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، مناطق اصلی آمریکا در تیررس سلاح‌های هسته‌ای این کشور قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل ازخبرگزاری فرانسه، عضوی از کمیته ملی صلح کره شمالی در مقاله‌ای عنوان داشت، کره شمالی اکنون کشوری کاملا مستقل از نظر سلاح‌های هسته‌ای است.

در این یادداشت آمده است: آمریکا باید کاملا آگاه باشد که مناطق اصلی این کشور اکنون در تیررس راکت‌های استراتژیک و سلاح‌های هسته‌ای ما قرار دارند.

کره شمالی در اکتبر سال قبل نیز ادعای مشابهی را مطرح کرد و مدعی شده بود که دارای راکت‌هایی است که می‌تواند با آنها قاره آمریکا را هدف قرار دهد. این ادعا در آن زمان یک بلوف سیاسی تلقی شده بود. این ادعا پیش از آزمایش موفق راکت دوربرد کره شمالی در ماه دسامبر سال ۲۰۱۲ و همچنین پیش از سومین آزمایش هسته‌ای این کشور در ۱۲ فوریه سال ۲۰۲۴ مطرح شد.

اگر چه اکثر متخصصان معتقدند که کره شمالی هنوز فاصله بسیاری تا دستیابی به موشک بالستیک بین قاره‌ای قابل اطمینان دارد، اما آزمایش ماه دسامبر نمونه‌ای بود از اینکه آنها در مسیر دستیابی به این هدف قرار گرفته‌اند.

آزمایش هسته‌ای این ماه نیز سبب افزایش نگرانی‌ها در مورد توانایی کره برای نصب کلاهک هسته‌ای کوچک بر روی موشک دوربرد شده است.

ارتش کره جنوبی پس از بررسی آثار به جای مانده از راکتی که در ماه دسامبر پرتاب شده بود، برد این موشک را حدود ۱۰ هزار کیلومتر تخمین زده است که می‌توانسته است به سواحل غربی آمریکا برسد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی، روز چهارشنبه در گزارش جداگانه‌ای، فعالیت‌های نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا را مورد انتقاد قرار داده و اخطار داد که شبه جزیره کره تنها یک اینچ (واحد اندازه‌گیری معادل ۵۴ / ۲ سانتیمتر) با انفجار فاصله دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.