پیچ مومی یا عسل مینیاتوری، در منزل شما

پیچ مومی یا عسل مینیاتوری، در منزل شما

عاشق نور زیاد است

به بیشترین نوری که می توان در یک اتاق داشت نیاز دارد وباید آن را پشت پرنورترین پنجره منزل تان قرار دهید. فقط باید حواس تان باشد که این گیاه گرمای زیاد تابستان و نور شدید خورشید را تحمل نمی کند.

فصل تکثیر آن بهار است

باید از این گیاه قلمه هایی تهیه کنید و در فصل بهار این قلمه های رشد کرده سال قبل را در دمای ۲۱ تا ۲۴ درجه سانتی گراد در خاکی که مخلوطی از شن ریز یا ماسه تقریبا درشت است بخوابانید.

در هر دمایی راحت است

این گیاه بیشتر دماهایی را که برای شما قابل تحمل است مشکلی نخواهد داشت اما بهترین دما برای آن ۱۰ تا ۳۴ درجه سانتی گراد است البته توجه کنید، در دمای پایین تر از ۱۰درجه دچار مشکل می شود.

آبیاری در این فصل هفته ای یک بار

آبیاری این گیاه خیلی متفاوت با دیگر گیاهان نیست یعنی باید در تابستان و بهار هفته ای ۲بار آبیاری شود ودر پاییز و زمستان هفته ای یک بار با آب بدون املاح آبیاری شود.

خاک مخلوط را دوست دارد

بهترین خاک برای این گیاه مخلوطی از چند نوع خاک است یعنی شما باید مقداری مساوی ازخاک پیت ماس را با خاک لوم مخلوط کنید تا بهترین خاک برای گیاه مهیا شود.منظور از خاک لوم، چمن بریده و خشک شده در سایه است.

در بهار و تابستان کود می خواهد

وقتی می بینید گیاه تان در حال رشد است باید به آن کمک کنید بنابراین بهار و تابستان هر ۲ هفته یک بار با غذای مناسب گیاهان آپارتمانی (کود) گیاه را تغذیه کنیدتا رشد بهتری داشته باشد.

گل ها را غبارپاشی نکنید

پیچ مومی مثل دیگر گیاهان رطوبت را دوست دارداما باید حواس تان باشد که هنگام غبارپاشی، روی گل های گیاه را خیس نکنید.

مشکلات گیاه را بشناسید

  • کمبود مواد غذایی (کود) باعث می شود، گل ها رشد نکنند و برگ های جوان ریز بمانند. اگر نور محل گیاه کافی نباشد، ساقه های گیاه دراز و فاصله بین ۲ برگ زیاد شده و گل ها ظاهر نمی شوند.
  • چنانچه هوای محیط گیاه خیلی سرد باشد، برگ های آن کمرنگ خواهند شد.
  • اگر در تابستان گل های موجود سقوط کرده و گل های جدید ظاهر نشوند، نشانه تشنگی بیش از حد گیاه است.
  • اگر غنچه های گیاه باز نشده خشک شوند، نور مستقیم خورشید علت آن است.
  • چنانچه هوا خیلی خشک باشد، برگ ها رنگ پریده و چروکیده می شوند.
  • آبیاری بیش از اندازه باعث می شود، غنچه ها باز نشوند.
  • اگر مشاهده کردید سطح زیرین برگ ها با تارهای عنکبوتی آغشته شده است، با پارچه یا اسفنج آغشته به سم سطح زیر برگ ها را تمیز کنید تا علائم برطرف شود. عامل این عارضه کنه قرمز است ودر شرایط مرطوب کاهش پیدا می کند.
  • اگر در زمستان برگ ها چین و چروک دار و منقبض شدند، یعنی خاک خیلی خشک بوده و گیاه در حال رفتن به استراحت زمستانه است.
  • هوای سرد، برگ ها را پژمرده و کمرنگ می کند. سیاه شدن برگ ها در زمستان به دلیل هوای سرد است اما در تابستان می تواند به علت استفاده از ماده براق کننده شیمیایی باشد.


مجله اینترنتی ممتازنیوز سرگرمی و تفریحی اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.