پیکر آیت‌الله انواری در آستان حضرت عبدالعظیم به خاک سپرده می‌شود

به گزارش خبرآنلاین آیت‌الله محمدباقر محی‌الدین انواری از اعضای جامعه روحانیت مبارز و نماینده پیشین مجلس خبرگان رهبری روز گذشته در سن ۸۶سالگی به لقاءالله پیوست.

پیکر مطهر آیت‌الله محی‌الدین انواری صبح سه‌شنبه از مقابل دانشگاه امام صادق (ع) بر روی دوش امت حزب‌الله، همیشه در صحنه و شهید پرور ایران اسلامی تشییع می‌شود.

پس از تشییع پیکر مطهر نماینده پیشین مجلس خبرگان رهبری در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) و امامزادگان مجاورش طواف داده می‌شود و در این آستان به خاک سپرده می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله شیخ محی‌الدین انواری را تسلیت گفت.

در متن پیام رهبر معظم انقلاب آمده است: درگذشت عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ محیی الدین انواری رحمت الله علیه را به بازماندگان محترم و همه‌ی ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

این عالم بزرگوار در شمار نقش آفرینان روحانیت مبارز در دوران طاغوت بوده و سال‌های دراز، رنج زندان‌های آن رژیم ستمگر را تحمل کرده بودند و در دوران جمهوری اسلامی همواره منشأ خدمات در بخش‌های گوناگون بودند. روحیه‌ خیرخواه و خدوم و سرشار از صفا و نجابت، شخصیتی محبوب از این روحانی بزرگوار ساخته بود.

مبارزه با رژیم ستمشاهی، عضویت در شورای روحانیت جمعیت موتلفه اسلامی، عضویت در جامعه روحانیت مبارز، نمایندگی در دور اول و دوم مجلس، عضویت در دور اول و دوم مجلس خبرگان رهبری و ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد از جمله فعالیت‌های آیت‌الله انواری در طول عمرش است.

آیت‌الله شیخ محمدباقر محی‌الدین انواری در طول دوران ستم‌شاهی به مقابله با آن دستگاه کفر پرداخته و پس از انقلاب نیز همیشه حامی انقلاب و نظام اسلامی بود.

/۳۰۳۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.