پیکر داریوش صفوت جمعه به خاک سپرده می‌شود

۲۷فروردین۱۳،

موسیقی > چهره‌ها
پیکر داریوش صفوت موسیقیدان پیشکسوت کشورمان روزجمعه -۳۰ فروردین- در امامزاده بی بی سکینه شهر کرج به خاک سپرده می گردد.

به گزارش ایرنا، مراسم یادبود این موسیقیدان فقید نیز روز شنبه ۳۱ فروردین از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می گردد.

داریوش صفوت موسیقیدان پیشکسوت کشورمان که مدت ها در بستر بیماری بود دوشنبه شب -۲۶ فروردین – در سن ۸۵ سالگی در شهر کرج دار فانی را وداع گفت.

صفوت نوازنده سنتور و سه تار و از شاگردان حبیب سماعی، ابوالحسن صبا و حاج آقا محمد ایرانی مجرد بود که در سال ۱۳۴۷ مرکز حفظ و اشاعه موسیقی را بنیان گذاشت.

وی هفتم آذرماه سال ۱۳۰۷ در شیراز و در خانواده ای اهل فرهنگ و هنر متولد شد. به واسطه شغل پدر، تا هفت سالگی در شیراز و بقیه تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در تهران و در مدرسه دارالفنون و مدرسه دارایی به پایان رساند.

وی به تکمیل هنر موسیقی نزد استاد ابوالحسن صبا پرداخت و این ارتباط را به مدت ده سال، یعنی تا پایان عمر استاد صبا، ادامه داد.

این هنرمند در اواخر سال ۱۳۳۹ برای تدریس در مرکز مطالعات موسیقی شرقی در انستیتو موزیکولوژی سوربن به فرانسه رفت و به موازات آن، در رشته حقوق بین الملل دکترا دریافت کرد.

صفوت همزمان با تشکیل مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایران در این مرکز به تربیت شاگردان فراوانی پرداخت و در سال های پایانی عمر خود نیز تالیفاتی در زمینه موسیقی داشت.

پیکر این هنرمند روزجمعه -۳۰ فروردین- در قبرستان امامزاده بی بی سکینه شهر کرج به خاک سپرده می گردد.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.