پیکر دیپلمات شهید ایران به تهران منتقل شد

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
پیکر ابوالقاسم اسدی – دیپلمات کشورمان که روز شنبه در یک اقدام تروریستی در صنعا به شهادت رسید – بامداد دوشنبه ۳۰ دی به تهران منتقل شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پهن کردن فرش قرمز، عرف دیپلماتیکی است، اما بامداد امروز فرش قرمز فرودگاه مهرآباد برای ورود پیکر ابوالقاسم اسدی، یکی از دیپلمات‌های کشورمان پهن شد که روز شنبه در پایتخت یمن به دست عوامل ناشناس به شهادت رسید.

پیکر دیپلمات شهید کشورمان با انجام مراسم رسمی در میان اندوه اعضای خانواده و کارمندان وزارت خارجه وارد فرودگاه مهرآباد شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه نیز به فرودگاه آمده بودند.

وقتی مراسم احترام نظامی در باند فرودگاه آغاز شد، پسران شهید اسدی بیش از هر کسی بی‌تاب پدرشان بودند. ظریف بارها آنها را در آغوش گرفت، به سخنانشان گوش داد و با آنها صحبت کرد تا کمی آرامشان کند. محمد و عرفان، پسران نوجوانی که از همکاران پدر سراغ او را می گرفتند و می‌گفتند پدرشان به آنها قول داده به سلامت از سفر برگردد.

ابوالقاسم اسدی

می‌گفتند پدرشان سال‌ها در جبهه جنگیده است و در نهایت دست تقدیر شهادتش را در یمن رقم زده است؛ “پدر جان شهادتت مبارک”.

آنها می‌خواستند وزارت خارجه در رایزنی‌ها با دولت یمن این اقدام تروریستی را پیگیری کند و نگذارد “خون پدرشان پایمال شود”. ظریف به آنها گفت: حتماً همینطور خواهد بود و ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد.

مادر این دیپلمات شهید کشورمان در پاسخ به تسلیت ظریف و در کنار پیکر فرزندش گفت: خدا را شکر می‌کنم که چنین فرزندی به من داد. من او را به امام زمان (عج) و دین و رهبرم تقدیم کردم، به فرزندم که ابوالقاسم بود در روز میلاد پیامبر(ع)، شهادتش را عیدی دادند. خدا را شکر و به او افتخار می‌کنم.

ظریف با وجود اصرار خبرنگاران، در جمع آنها چیزی نگفت و فقط خواست آنها اظهارات خانواده اسدی را جویا شوند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.