پیکر مداح اهل بیت در خاک آرام گرفت

۲۸م اسفند ،

پیکر زنده‌یاد «علیرضا بهاری» مداح اهل‌بیت(ع) صبح امروز در «ابن بابویه» شهرری کنار مزار پدرش حسین بهاری (شاه حسین) به خاک سپرده شد.
 

مراسم خاکسپاری مرحوم علیرضا بهاری، مداح اهل‌بیت علیهم‌السلام با حضور عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) صبح امروز از مقابل خانه مداحان واقع در خیابان فخرآباد آغاز شد.

در این مراسم چهره‌هایی همچون: آیت‌الله علوی گرگانی، علی آهی، علی انسانی، حجج اسلام ادیب یزدی و شهاب مرادی، حسن غفوری‌فرد و محسن طاهری حضور داشتند.

 «علیرضا بهاری» شب قبل (۲۷ اسفند ماه) به سبب عارضه قلبی در سن ۵۲ سالگی نقاب دار فانی را وداع گفت. وی که از ناراحتی قلبی رنج می‌برد، به پیشنهاد پزشکان در شمال کشور ساکن بود.

این مداح اهل‌بیت(ع) از جمله مداحان قدیمی و از چارپایه خوانان بازار تهران بود که از کودکی، مداحی را از آغوش پدر فرا گرفته بود.

وی در گفت‌وگویی که سال ۸۸ با خبرگرگزاری فارس انجام داده بود، دربارهٔ مداح شدنش اینگونه می‌گفت: وقتی می‌خواستم مداح شوم حاج احمد صالح به من گفت که می‌خواهی چگونه مداحی شوی؟ گفتم: دوست دارم مثل پدرم مداحی کنم و او نیز در این راه به من کمک کرد. در سال ۵۵ – ۵۶ قبل از اینکه پدرش فوت کند، هیأتی به نام جوانان مکتب المهدی (عج) تشکیل داده بودند که شب‌های جمعه، مرشد ابوالفضل مداحی می‌کرد و وی هم کم و بیش در آنجا می‌خواند.

وی معتقد بود که مداح باید در مجالس عزاداری امام حسین (ع) همه نوع مداحی را بتواند، انجام دهد و دست پر به جلسه عزاداری برود. کسانی که می‌خواهند پا در راه مداحی بگذارند، باید ظرفیت خود را شناخته و خواسته خود را از مداحی بدانند و زیر نظر استاد مداحی را یاد بگیرند.

همچنین این مداح اهل‌بیت بر این باور بود که یک مداح باید اهل بیت (ع) را به درستی بشناسد و به آنها ارادت قبلی داشته باشد تا بتواند برای ائمه مداحی کند.

مرحوم بهاری، حفظ شأن و شخصیت یک مداح را در حفظ شأن همه مداحان مؤثر می‌دانست چراکه معتقد بود مردم رفتار بد یا خوب یک مداح را به همه مداحان نسبت می‌دهند.

۶۲۳۰۳/

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.