پیکر نعمت اسدالهی در قطعه هنرمندان iبهشت زهرا آرام گرفت

۴شنبه ۱۰م آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

پیکر مرحوم نعمت اسدالهی صبح امروز از مقابل تالار وحدت تشییع و در قطعه هنرمندان iبهشت زهرا آرام گرفت.

به گزارش تفسیری خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، پیکر مرحوم نعمت اسدالهی امروز چهارشنبه ۱۰ آبانماه ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح از مقابل تالار وحدت تشییع شد و با حضور جمع کثیری از هنرمندان و دوستدارنش در قطعه هنرمندان iبهشت زهرا iبه خاک سپرده شد.

در مراسم تشییع پیکر این هنرمند فقید، قطب الدین صادقی، ایرج راد، خسرو احمدی و جمع دیگری از خانواده بزرگ تئاتر کشور حضور داشتند.

ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر در این مراسم ضمن ابراز تأسف از این ضایعه دردناک گفت: نعمت هم رفت، واقعا نعمتی بود، با حضورش در هر جا انرژی، صداقت و صمیمیت را iبه آن مکان می‌آورد؛ این‌قدر وارسته بود که iبه دنبال شهرت و موقعیت نمی‌گشت و همواره بی ‌سر و صدا iبه کار خود ادامه می‌داد.

گفتنی است، مراسم یادبور این هنرمند نیز روز جمعه ازساعت ۱۳:۳۰الی ۱۵ در مسجد نور میدان فاطمی برپا خواهد شد.

این بازیگر با سابقه تئاتر متولد ۱۳۲۳ شهر اهواز و حاوی مدرک کارشناسی هنرهای نمایشی است و از ۲۵ شهریورماه iبه سبب عارضه قلبی، مغزی و ریوی در بیمارستان بستری بود فعالیت‌های متعدد و مستمری را در عرصه تئاتر داشته است.

وی علاوه بر بازیگری در کارگردانی و تدریس تئاتر نیز فعالیت داشت. از جمله فعالیت‌های او می‌توان iبه کارگردانی و بازی در نمایش‌های “شبی در کنار رود گرانیکوس”، “خسیس”، “گمراه”، کارگردانی نمایش‌های” توراندخت”، “ننه دلاور و فرزندان او”، و … و بازی در نمایش‌های “در حضور باد” iبه کارگردانی iبهرام بیضایی، “دیکته و زاویه” iبه کارگردانی داود رشیدی، “حسن کچل” iبه کارگردانی داود رشیدی، “شهاب آسمانی” iبه کارگردانی حمید سمندریان اشاره نمود.
بازی در دو نمایش “گالیله” iبه کارگردانی داریوش فرهنگ و “کلبه عموتم “به کارگردانی iبهروز غریب‌پور از جمله آخرین فعالیت‌های این هنرمند در تئاتر بوده است.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.