پیک موتوری که سهام عدالت می آورد وکلاهبرداری می کرد !

کلاهبرداری و سوء استفاده از سهام عدالت همچنان ادامه دارد و آخرین نوع آن مربوط به یک پیک موتوری است که از برخی شهروندان تهرانی اخاذی کرده است.
در حالی تاکنون حدود ۳۵ میلیون نفر ایرانی مشمول طرح سهام عدالت و دریافت حداقل یک میلیون تومان سهام شده اند که به دلیل ناآگاهی اکثر مردم و طمع برخی و همچنین خلاء اطلاع رسانی ، کلاهبرداری و اخاذی از این طرح همچنان ادامه دارد. براساس این گزارش، بعد از افشای انواع کلاهبرداری در تهران و شهرستان هایی مانند خمین ،زاهدان، شهر ری و اصفهان، ‌هنوز هم عده‌ای سوء استفاده گر با جعل اسناد اقدام به مراجعه به منازل شهروندان و توزیع فرم هایی تحت عنوان سهام عدالت و اداره کار و امور اجتماعی می کنند .

در تازه ترین رویداد یک پیک موتوری با مراجعه به منازل افراد مقیم مرکز و شمال تهران اقدام به ارایه فرم های جعلی برای دریافت سهام عدالت کرده و ضمن دریافت هزینه پیک، انعامی را هم مطالبه می کرد. مراجعه شوندگان هم به دلیل فریبی که از دریافت حداقل یک تا حداکثر ۵ میلیون تومان سهام عدالت می خوردند، در برابر دریافت فرم ها به راحتی ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان را به پیک موتوری می دادند.

این درحالی است که به رغم افشای کلاهبرداری های قبلی، متاسفانه عده ای از هم وطنان در غیبت اطلاع رسانی و عدم آگاهی خود ، به راحتی فریب خورده و می خورند. در این میان حتی عده ای از سوء استفاده کنندگان اقدام به معامله وکالتی سهام عدالت دارندگان سهام و نیازمندان به وجه نقدکرده و می کنند که از نظر مقامات مسئول غیر قانونی است چرا که دارندگان سهام عدالت تا زمان آزاد سازی سهام و امکان داد و ستد در بازار سهام، نمی توانند سهام خود را واگذار کنند.

براساس این گزارش،‌ پیش از این محمود افضلی معاون سازمان خصوصی سازی گفته بود ارزش روز هر یک میلیون تومان سهام عدالت به حدود ۲٫۵ میلیون تومان رسیده و قرار است در صورت موافقت رئیس جمهور به یک دهک دیگر از افراد جامعه سهام عدالت داده شود.

۲۸۲۴۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.