پیگیری آلودگی هوا در سازمان محیط زیست دولت یازدهم/ سهم ۴۰ درصدی صنایع در آلایندگی هوا

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از پیگیری آلودگی هوا در سازمان محیط زیست دولت یازدهم گفت: منابع آلاینده کشور می بایست با استانداردهای جهانی مطابق شوند.
 
کمال الدین پیرموذن در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه عوامل مختلفی در آلودگی هوای کلان شهرها نقش دارند، اظهار داشت: صنایع آلاینده یکی از مهمترین این عوامل است به طوری که سهم صنایع در آلایندگی هوا حدود ۴۰درصد است.
 
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برنامه هایی که در این زمینه آلودگی هوا صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: البته سازمان حفاظت از محیط زیست برنامه هایی را در راستای کاهش صنایع آلاینده انجام داده است و تا آنجا که ما درجریان هستیم حدود ۴۵ درصد آلایندگی صنایع کاهش یافته است.
 
وی ادامه داد: در پی اجرای برنامه های محیط زیست به منظور کاهش صنایع آلاینده طی دو سال قبل تعداد واحدهای صنایع آلاینده از ۴۲۰۰ به ۲۷۰۰ واحد کاهش یافته است.
 
به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی، هدف اصلی پیگیری و کاهش آلایندگی صنایع آلاینده، پیشگیری و کنترل آلایندگی این صنایع است که تاثیر بسیاری در کاهش آلایندگی هوا دارد.
 
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه متاسفانه سهم صنایع آلاینده در آلودگی هوا بسیار چشمگیر است، خاطرنشان کرد: داشتن برنامه های مدون و اصولی برای کاهش آلایندگی صنایع باید مورد توجه جدی مسئولان در دولت تازه قرار گیرد.
 
پیرموذن با تأکید بر اینکه منابع آلاینده کشور می بایست با استانداردهای جهانی مطابق شوند، تصریح کرد: کنترل و پایش مداوم صنایع آلاینده از جمله اقداماتی است که می توان به صورت آنلاین آن را انجام داد.

 

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.