پیگیری ارتقای کیفیت سوخت و خودرو برای کاهش آلودگی هوا

۲۱فروردین۱۳،

پیگیری ارتقای کیفیت سوخت و خودرو برای کاهش آلودگی هوا

قائم مقام سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: در راستای کاهش آلودگی هوا بهبود و اصلاح محصولات صنعتی به ویژه خودرو و همچنین ارتقای کیفیت سوخت و بهینه سازی مصرف انرژی در دو بخش خانگی و صنایع در دستور کار سال ۹۲ قرار دارد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، علی محمد شاعری ضمن تشریح برنامه های کاری سازمان محیط زیست در سال ۹۲، کاهش آلودگی هوا را یکی از اولویت های اصلی این سازمان در سال تازه عنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیت موضوع آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور لذا یکی از برنامه های جدی ما در سازمان کاهش آلودگی هوا خواهد بود.

قائم مقام سازمان حفاظت از محیط زیست تصریح کرد: در راستای موضوع کاهش آلودگی هوا بهبود و اصلاح محصولات صنعتی و همچنین ارتقای کیفیت سوخت و بهینه سازی مصرف انرژی در دو بخش خانگی و صنایع در دستور کار سال ۹۲ قرار دارد.

به گفته وی، در سال ۹۱ اقداماتی در راستای کاهش آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور از جمله شهر تهران انجام شد اما کافی نیست و باید این اقدامات در سال تازه نیز با جدیت بیشتر صورت پذیرد.

ابلاغ استانداردهای آب سالم به دستگاههای مختلف

شاعری یکی دیگر از اولویتهای کاری معاونت انسانی سازمان محیط زیست را بحث کیفیت آب سالم عنوان کرد: در سال تازه موضوع آب سالم و حفاظت از کیفیت در تامین آب سالم برای شهروندان در دستور کار قرار دارد که در این راستا است که استانداردهایی تعریف شد و این استانداردها به سازمان‌های مختلف ابلاغ شده است.

قائم مقام سازمان محیط زیست همچنین کاهش صنایع آلاینده را یکی دیگر از اولویت های این مرکز اعلام کرد و گفت: کاهش صنایع آلاینده در سال ۹۱ یکی از موضوعات مهمی بود که ما پیگیر آن بودیم و امسال نیز با جدیت موضوع کاهش صنایع آلاینده پیگیری خواهد شد تا شاهد وجود صنایع پاک در کشور باشیم.

برگزاری جشن دفع زباله های بهداشتی زباله ها در ۸ کلانشهر همزمان با روز زمین پاک

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست همچنین با اشاره به دیگر برنامه های این معاونت در سال جاری اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه روز زمین پاک قرار داریم و هر ساله روز دوم اردیبهشت ماه را به عنوان این روز می نامیم لذا امسال جشن دفع بهداشتی صد درصدی زباله های خانگی کلانشهرها را برگزار خواهیم کرد.

به گفته شاعری، همزمان با روز زمین پاک جشن دفع بهداشتی در هشت کلانشهر تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز، اهواز، اراک و البرز برگزار و این شهرها مجهز به سیستم دفع بهداشت زباله می شوند.

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.