پیگیری جدی موضوع برخورد نامناسب پلیس فرانکفورت با دیپلمات ایرانی

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون کنسولی ، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سئوال خبرنگاری در ارتباط با اظهارات سخنگوی دادستانی فرانکفورت ضمن رد اتهام وارده علیه عضو سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت افزود: حرکت هماهنگ منافقین و نشریه زرد و صهیونیستی بیلد در طراحی ، اجرا و دامن زدن به این سناریوی ساختگی بار دیگر نشان از همسویی آنها در طراحی دسیسه و توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به لطمات وارده به عضو سرکنسولگری کشورمان در فرانکفورت در اثر برخورد ناشایست پلیس آلمان ، احقاق حقوق نامبرده ، همچنان در دستور کار وزارت امور خارجه قرار دارد و با قوت دنبال می شود.

لازم بذکر است که روزنامه بیلد آلمان نشریه ای با گرایشات شدید صهیونیستی است . دو خبرنگار این روزنامه در سال ۱۳۸۹ با روادید توریستی و بصورت غیرقانونی در سفر به تبریز مبادرت به اقدامات غیرقانونی کرده بودند که بدلیل ارتکاب این جرم دستگیر و روانه زندان شدند . این نشریه در سالهای اخیر همواره نسبت به جمهوری اسلامی ایران راه خصومت و کینه توزی را در پیش گرفته است.

این روزنامه در گذشته نیز مطالبی کاملا کذب و خلاف واقع علیه کشورمان از جمله ادعای ” برنامه ریزی ایران برای حمله به تاسیسات نظامی آمریکا در آلمان ” را منتشر کرده بود.

لذا درج اینگونه مطالب توسط این روزنامه زرد با این سوابق نشان از یک سناریوی ساختگی از پیش تعیین شده علیه جمهوری اسلامی ایران دارد.

خاطرنشان می شود روز دوشنبه بر اساس یک سناریوی از پیش تعیین شده ، یکی از اعضای سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت به هنگام عزیمت به منزل از محل کار خود ،  به بهانه ای  واهی مورد حمله یک زن آفریقایی تبار قرار گرفت و پلیس کشور آلمان  بجای برخورد با فرد مهاجم ، رفتار خشن ، ناشایست و خارج از عرف دیپلماتیک با عضو سرکنسولگری کشورمان داشته است.

درپی بروز این حادثه سفیر آلمان در تهران به وزارت امورخارجه احضار و مراتب اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به برخورد ناشایست پلیس آلمان با وی اعلام و خواسته شد که دولت آلمان سریعا ضمن بررسی موضوع ، توضیحات لازم را ارائه کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.