پیگیری فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در فراکسیون زنان مجلس

افتخاری خبر داد:

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
سخنگوی فراکسیون زنان مجلس از پیگیری فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در فراکسیون زنان مجلس خبر داد و گفت: به طور حتم فراکسیون زنان مجلس درصدد است تا برای تحقق فرمایشات معظم له برنامه ریزی کند لذا در نخستین جلسه این فراکسیون، موضوعات مطرح شده از سوی ایشان دربارهٔ زنان را بررسی خواهیم کرد.

لاله افتخاری در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری دیدار روز قبل جمعی از زنان فرهیخته و نخبه کشور،‌ افزود: مقام معظم رهبری در جلسه روز قبل بر این امر تاکید داشتند که مسئله خانواده بخصوص «سلامت، امنیت و آرامش زن در خانواده»، مسئله ای اصلی است که باید به آن پرداخت.

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوعات همه جانبه دربارهٔ حوزه زنان اعم از لزوم تشکیل مرکز فراقوه‌ای در خصوص مسئله زن و خانواده تا پرهیز از تحمیل  رشته‌های تحصیلی و مشاغل ناسازگار با طبیعت زنان اشاره داشتند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: به طور حتم فراکسیون زنان مجلس درصدد است تا به بررسی فرمایشات مقام معظم رهبری بپردازد، بر این اساس در نخستین جلسه این فراکسیون، موضوعات مطرح شده از سوی ایشان دربارهٔ زنان را بررسی خواهیم کرد.

وی دربارهٔ زمان برگزاری فراکسیون زنان، افزود: قرار است برای تحقق و پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری در فراکسیون زنان از مسئولان مربوطه به ویژه معاونت امور زنان ریاست جمهوری دعوت شود تا در فراکسیون حضور یابند اما به سبب مقارن شدن با هفته زن، ترافیک برنامه‌های مسئولان بسیار شده بر این اساس طی یکی دو هفته آینده محور صحبت‌های رهبری را بررسی خواهیم کرد.

گفتنی است بخشی از فرمایشات روز قبل (شنبه ۳۰ فروردین) رهبر معظم انقلاب اسلامی،‌ دربارهٔ لزوم تشکیل یک مرکز عالی فرا قوه ای برای تدوین راهبردی صحیح در قبال مسئله ضروری « زن و خانواده»، بود که بر اساس آن فرمودند: دستیابی به این راهبرد همه جانبه و قابل اجرا، نیازمند سه مسئله است: پرهیز کامل از مرجعیت دادن به تفکرات «غلط، کلیشه ای و متحجر غربی» در امور زنان، تکیه بر متون و معارف ناب اسلامی و پرداختن به مسائلی که حقیقتاً مسائل اصلی زنان محسوب می شوند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.