پیگیری وضع مسلمانان در گفتگوی صالحی با همتای میانماری

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

وزیر امور خارجه صبح امروز در تماس تلفنی با وونا مانگ وزیر امور خارجه میانمار با بررسی اوضاع در استان راخین، از درگیری های اخیر که منجر iبه شعله ور شدن مجدد منازعات قومی بین مسلمانان و افراطی های بودایی شد، شدیداً ابراز نگرانی نمود.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر،‌ صالحی در این تماس تلفنی با اشاره iبه خبرها ناراحت نماینده ای که از منازعات دریافت نموده ، نگرانی های جدی ایران از منازعات قومی میانمار را iبه وزیر خارجه آن کشور منتقل نموده و خواستار اعتدال ، دقت و حساسیت کامل پلیس و نیروهای نظامی و انتظامی میانمار در جلوگیری از کشتار مسلمانان شد.
وزیر امور خارجه توجه دولت میانمار را iبه حقوق اولیه مسلمانان میانماری جلب نموده و گفت: ایران منادی نزدیکی و تقریب همه مذاهب بوده و همه تلاش های خود را در این طریق متمرکز نموده و آماده است در جهت نزدیک نمودن ساکنین بودایی میانمار با مسلمانان همه ظرفیت خود را بکار گیرد.
وزیر امور خارجه گفت: با ایجاد تفاهم بین پیروان ادیان مختلف، می توان در تعمیق همزیستی مسالمت آمیز بین آنان اقدام نمود و اجازه نداد افراطیون بتوانند تخم کینه و دشمنی بین آنان پراکنده نمایند.
وونا مانگ با تشکر از این تماس تلفنی و اعلام آمادگی ایران برای کمک iبه حل منازعات یاد شده ، از وزیر خارجه کشورمان دعوت نمود تا با مسافرت iبه میانمار، وضع منطقه را از نزدیک ملاحظه نموده و در این زمینه با وی رایزنی کند.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.