چارچوب جدیدی در مذاکرات باید ترسیم شود

قرار است دور آتی گفت و گوهای ایران و گروه پنج بعلاوه یک، سوم خرداد ماه در بغداد برگزار شود و یک هفته قبل از آن نیز دور جدید مذاکرات ایران و آژانس در وین برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ‘علی اکبر صالحی’ در گفت و گو با خبرگزاری رسمی اتریش با اشاره به اینکه فعالیت های هسته‌ای ایران صلح آمیز است، گفت: ایران اهمیت ویژه ای برای مذاکرات با گروه پنج بعلاوه یک در بغداد و همچنین مذاکرات با آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین قائل است.

وی ابراز امیدواری کرد در مذاکرات بغداد، قدم‌های عملی برای ادامه مذاکرات برداشته شود و مشکلات برطرف گردد.

صالحی با اشاره به اینکه موضوع هسته‌ای ایران ساخته و پرداخته غرب و برای اعمال فشار بر تهران است، تاکید کرد: سیاست یک سویه بر علیه ایران باید پایان پذیرد.

صالحی با بیان اینکه در مذاکرات باید یک چارچوب جدید ترسیم شود، اظهار داشت: کارشناسان دو طرف باید برنامه ای را تدوین کنند که قدم‌های آینده را شفاف و مشخص کند و به این وسیله زمینه اعتماد سازی فراهم شود.

وزیر خارجه ایران، پایان اختلاف بر سر موضوع هسته‌ای را خواست ایران و غرب توصیف کرد و درباره درخواست غرب برای توقف غنی سازی ۲۰ درصدی، گفت: کاری که ایران انجام می دهد در چارچوب قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی است و تهران آمادگی دارد تمامی مشکلات را به صورت جدی و بدون هیچ پیش شرطی مورد بحث و مذاکره قرار دهد.

اروپام ۱۳۴۴ ** ۱۵۷۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۱۴۶۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.