چاقی مهم‌ترین عامل گرایش مردم iبه ورزش‌های همگانی است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

عضو هیات علمی گروه فیزیولوژی ورزش دانشگاه تهران گفت: پشت میز نشینی و عدم تحرک بیشترین آسیب را iبه قشر جوان و فعال جامعه می‌رساند.

دکتر رحمان سوری در گفت‌وگو با خبرنگار علم ورزش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خاطر نشان نمود: اشخاصی که بیشترین ساعات روز را پشت میز می‌گذارنند، آسیب بسیاری از کمبود تحرک و فعالیت می‌بینند. از سوی دیگر فقر حرکتی صرفا ریشه در یک دوره خاص ندارد، اشخاص از وقتی که وارد مدرسه می‌شوند، دچار عارضه‌های ناشی از بی‌تحرکی می باشند.

سوری ادامه داد: اداره‌ها و سازمان‌ها باید ساعت مشخصی را برای ورزش کارمندان خود در نظر بگیرند و مکان‌هایی را تعریف نمایند که اشخاص بدون دغدغه‌ محدودیت وقت، iبه ورزش و تحرک بپردازند.

این استاد دانشگاه معتقد است: فعالیت‌های ورزشی اگر iبه صورت همگانی انجام شود، تاثیر بیشتری بر سلامت و روحیه اشخاص خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره iبه این که بیشتر مردم پس از بازنشستگی iبه سمت ورزش می‌روند، گفت: تحرک در سنین بالا خوب است، اما برای داشتن تنی سالم باید از دوره جوانی و نوجوانی برنامه‌ریزی نمود. از سوی دیگر بیشتر مردم وقتی دچار اضافه وزن یا فشار خون می‌شوند iبه ورزش و تحرک روی می‌آورند و اغلب اشخاص رغبت چندانی برای حضور داوطلبانه در فعالیت‌های ورزشی و همگانی ندارند.

این استاد دانشگاه شهرنشینی را یکی از عوامل فقر حرکتی دانست و اظهار نمود: نسل آینده ما را اشخاص میانسال و سالمند تشکیل می‌دهند و برای داشتن جامعه‌ای سالم باید از همین امروز برنامه‌ریزی نمود و طرح‌های روی کاغذ را iبه مرحله اجرا رساند.

وی افزود: ورزش همگانی و فعالیت‌های گروهی باید با این نگرش انجام شود که iبهبود سلامت تک تک مردم وابسته iبه سلامت عمومی جامعه است و تاثیری که ورزش‌های گروهی بر روحیه و سلامتی جامعه می‌گذارد، چشمگیر است.

سوری همچنین iبه فعالیت سازمان‌ها و متولیان ورزش همگانی در چند سال قبل اشاره نمود و گفت: کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته، اما کافی نمی باش و باید مکان‌هایی برای ورزش همگانی شهروندان در نظر گرفته شود که دسترسی عموم iبه آنها آسان باشد و بتوانند فعالیت‌های ورزشی مفرح و ایمنی را تجربه نمایند.

وی در پایان یادآور شد: اهداف ورزش همگانی افزایش توانمندی جسمی اشخاص اعم از توانایی‌های استقامتی، قلبی، استخوان بندی و تنفسی است و این فعالیت‌ها سبب افزایش توانمندی در برقراری روابط اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.