چالش‌های آموزش مجازی در کشور/ارایه ۲۰۰ رشته الکترونیکی در دانشگاه‌های دولتی

۲۶ام بهمن ،

3-515.jpg

معاون پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران گفت: وزارت علوم، آموزش الکترونیک را در بعضی رشته‌ها جایگزین آموزش حضوری کرده و در این راستا ۲۰۰ رشته الکترونیک ارایه و ۶ هزار دانشجو در سطح کشور پذیرش شده‌اند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(منطقه فارس)، غلامعلی منتظر در کنفرانس بین المللی “یادگیری و آموزش الکترونیکی” در شیراز اظهار کرد: دانشگاه آزاد ۲۰ هزار دانشجو و وزارت بهداشت نیز حدود ۱۰۰۰ دانشجو در دوره‌های آموزش الکترونیکی دارد.

وی بیان کرد: در آموزش و پرورش آموزش الکترونیکی مکمل آموزش حضوری است و در بعضی موارد جاماندگان از تحصیل می‌توانند از آموزش الکترونیکی استفاده کنند که در این سازمان از ۹۰۰ عنوان کتاب درسی ۲۰۰ عنوان الکترونیکی شده است .

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران یکی از مشکلات اساسی آموزش الکترونیک را عدم مفاهمه این مبانی و استفاده درست از آن دانست و گفت: آموزش الکترونیک طی سالهای اخیر در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مورد استفاده قرار گرفته اما تاکنون جایگاه اصلی خود را نیافته و برداشت صحیحی از این شیوه آموزشی نمی‌شود.

منتظر تصریح کرد: در برنامه‌های آموزشی صدا و سیما، با وجود اعلام الکترونیکی بودن، مدرس از وسایل ارتباطی تدریس حضوری استفاده می‌کند و آموزش خود را با انتشار یافتن فیلم بر روی سی دی به فروش می‌رساند و متاسفانه این نوع فعالیت با عنوان آموزش الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشاور علمی مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی خاطرنشان کرد: در عرصه آموزش الکترونیک یادگیرندگان، در یک مکان نیستند اما در زمان رفع اشکال و آزمون، هم مکان می شوند البته وجود فایل های متنی در بعضی آموزشها و استفاده از کتاب نیز از اشکلات این نوع آموزش در بعضی دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: با بررسی رویکرد سازمان‌های مختلف می‌توان دریافت که ما در کدام نسل آموزشی قرار داریم و برای طی مسیر آینده چه برنامه‌ریزی باید انجام دهیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.