چالش‌های جدی پیش‌روی آینده عراق

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: در عراق با توجه به اختلافات شدید بین سه جریان بزرگ شیعه، سنی و کردها به نظر می‌رسد چالش‌های جدی برای انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر به وجود بیاید.

“حسن هانی‌زاده” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاری انتخابات در کشورهای عراق، افغانستان، سوریه گفت: انتخابات در این سه کشور با تفاوت‌های جزئی در حال برگزاری و یا در آستانه آن قرار دارد. 

وی ادامه داد: وضعیت در سوریه با توجه به بحران‌های شدید موجود مبهم است اما باتوجه به پیروزی‌های ارتش سوریه و پاکسازی بسیاری از شهرهای مهم این کشور به نظر می‌رسد با برگزاری انتخابات بار دیگر بشار اسد در صورت کاندید شدن به پیروزی برسد.  

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: قطعا در صورت پیروزی بشار اسد ثبات بیشتری در سوریه حاکم شده و تروریست‌ها به کلی سرکوب خواهند شد. 

هانی‌زاده افزود: در عراق با توجه به اختلافات شدید بین سه جریان بزرگ شیعه، سنی و کردها به نظر می‌رسد چالش‌های جدی برای انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر به وجود بیاید. 

وی با اشاره به وجود اختلاف در مجموعه‌های شیعه، سنی و کردها گفت: این اختلافات درونی نشان می‌دهد هیچ یک از ائتلاف‌های بزرگ نمی‌توانند به یک جمع‌بندی برای انتخاب نخست‌وزیر و رئیس جمهور در این کشور برسند و چانه‌زنی برای گرفتن سهم بیشتر از حاکمیت عراق آغاز شده است. 

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: در رابطه با افغانستان باتوجه به اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شده است و “عبدالله عبدالله” شانس بیشتری را در مقابله با رقیب خود دارد این کشور از ثبات بهتری نسبت به سوریه و عراق برخوردار است و این سه انتخابات می‌تواند در ثبات و امنیت این کشورها بسیار تأثیرگذار باشد.  

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.