چالش های حقوقی انسانی از سوی کشورهای اسلامی رسیدگی شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘فاطمه بداغی’ شامگاه سه شنبه در نشست تخحصصی هم اندیشی زن از منظر حقوق بشر اسلامی در تهران با بیان اینکه زن از دیدگاه حقوق اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است افزود: در این بحث باید به سراغ قرآن برویم زیرا در این کتاب آسمانی بحث تساوی زن و مرد از لحاظ حقوقی به خوبی لحاظ شده است

وی با اشاره به برخی تشابهات در حقوق بشر جهانی و حقوق بشر اسلامی و موارد بی شمار غیرهمخوان گفت: به عنوان مثال، یکی از مسائل مهم بحث ازدواج است که در غرب به معنای رفع نیازهاست اما در اسلام رفعت و مودت میان زن و مرد و تعالی مورد توجه است.

بداغی با تاکید بر رفع شبهات موجود در مورد حقوق بشر اسلامی و حقوق زنان، ادامه داد: تبیین غلط برخی مسائل حقوقی ، سهم نادرست و برداشت های بخشی از مفاهیم دینی، انکار تفاوت های زن و مرد، جایگزینی مساوات با عدالت ، جایگزینی غرب به جای خانواده و نزول اخلاق،از اصلی ترین دلایل وجود برخی شبهات است.

بداغی با تاکید بر توجه به مبانی حقوق بشر اسلامی گفت: باید با پاسخگویی مناسب و به موقع به چالش های موجود در این زمینه، اهتمام جدی داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به بیداری اسلامی گفت: یکی از پایه های بیداری اسلامی بحث های حقوق بشر است که مورد غفلت قرار گرفته است .

بداغی، برگزاری همایش حقوق عمومی از دیدگاه قرآن کریم و همایش بررسی تطبیقی حوزه حقوق اساسی را در آینده ای نزدیک از مهمترین تلاش های انجام شده در راستای معرفی حقوق بشر اسلامی بیان کرد.

براساس این گزارش، نشست تخصصی هم اندیشی زن از منظر حقوق بشر اسلامی، حدود ۱۰۰ نفر از کارشناسان و فعالان عرصه حقوق زنان، جمعی از مسوولان مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سازمان های مردم نهاد فعال در عرصه حقوق بشر از جمله موسسه دیده بان حقوق بشر، ائتلاف بانوان کشور و انجمن خانواده موفق و با هدف بررسی جایگاه نقش زنان در جامعه اسلامی و جهان به مناسبت سالروز اعلامیه حقوق بشر و همچنین تهیه اعلامیه حقوق بشر اسلامی حضور داشتند.

اجتمام**۹۱۳۴ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۷۰۱۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.