چالش های روسیه پس از ورود به WTO

به گزارش خبرگزاری مهر، یومیور شیمبون می نویسد: روسیه روز چهارشنبه بعنوان صد و پنجاه و شش‌امین عضو سازمان تجارت جهانی به عضویت این سازمان در آمد. این کشور امیدوار است تا ورودش به سازمان، تجارت آزاد بین المللی را ترویج و توسعه داده و موجب رشد اقتصاد جهانی شود.

در ادامه این مطلب آمده است: روسیه که در سازمان را در سال ۱۹۹۳ درخواست عضویت داده بعنوان آخرین اقتصاد بزرگ است که وارد WTO می شود. این مهم است که مسکو در نهایت به سیستم تجارت جهانی با مقرراتی که WTO دارد ملحق می شود. این کشور با افزایش قیمت های انرژی از جمله نفت خام از رشد اقتصادی قوی بهره‌مند است اما روسیه همچنین با تغییر اقتصاد خود از وابستگی روز افزون به منابع انرژی با چالش هایی روبرو خواهد بود. این کشور نیاز دارد تا با ایجاد بازار باز ساختار اقتصاد خود را تغییر شکل داده و تجارت بین المللی را توسعه دهد و در همان حین نیز سرمایه گذاری های خارجی را جذب کند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: چین از زمان ورود خود به سازمان تجارت جهانی در سال ۲۰۰۱ با استفاده از توسعه سرمایه گذاری و تجارت، رشد اقتصادی خود را توسعه داده و تقریبا می تواند به عنوان مدلی قطعی برای روسیه باشد.

نویسنده این مطلب با اشاره به تعهدات روسیه برای کاهش تعرفه های گمرکی برخی کالا ها از جمله واردات اتومبیل و تجهیزات آی تی آورده است: ما امیدواریم که کشور با تدابیر اتخاذ شده در زمینه بازار آزاد به پیشرفتی پایدار دست یافته و روابط تجاری خود را با  دیگر کشورها تقویت کند و موانعی حمایتی در برابر سرمایه گذاری خارجی در  این کشور را بردارد و با وجود آنکه تجارت بین ژاپن و این کشور در حال رشد است اما امیدواریم که روسیه به بخش اتومبیل سازی ژاپن اجازه ورود به بازارهای داخلی خود را بدهد که این با از بین بردن محدودیتهای ناعادلانه میسر می شود.

در ادامه این مطلب آمده است: روسیه با ورود خود به این سازمان خود را متعهد به رعایت مقررات آن کرده اما اگر کشور بار  دیگر موانعی را در سر راه تجارت آزاد بگذارد این روند ممکن است موجب ناخرسندی و شکایت دیگر اعضا شود. همچنین بیم آن می رود که تدابیر حمایت از محصولات داخلی در دیگر کشورهای و اقتصادهای در حال ظهور روسیه را بر آن دارد تا از همان شیوه ای استفاده کند، که این امر می تواند چالشی برای مسکو باشد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.