چامسکی:اوباما در نقض حقوق بشر بی رقیب است

۲۰م دیماه ،

نوآم چامسکی سیاستمدار، فیلسوف و زبان شناس برجسته آمریکایی گفت : باراک اوباما اصلی ترین ناقض حقوق بشر در جهان است و کمپین قتلها در سراسرجهان توسط وی اداره می گردد .

به گزارش واحد مرکزی خبر ، چامسکی در گفتگوی اختصاصی با رادیو صدای روسیه دربارهٔ قانون ماگنیتسکی و مشکلاتی که در روابط مسکو و واشنگتن ایجاد شده چنین اظهار نظر کرده که بهترین و صحیح ترین واکنش روسیه به قانون ماگنیتسکی می توانست تنظیم فهرستی ، بمنظور ممنوع کردن سفرآمریکاییهای متهم به نقض حقوق بشر به این کشور و مسدود کردن حسابهای مالی آنها باشد و شخص باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا باید در راس این فهرست قرار می گرفت چون وی اصلی ترین ناقض حقوق بشر است و کمپین قتلها در سراسرجهان توسط وی اداره می گردد. ولی اگر روسیه این کار را انجام می داد افکار عمومی از آغاز جنگ هسته ای سخن می گفت و این چیزی است که باید از آن اجتناب ورزید. آمریکا خواهان رعایت حقوق بشر است هرچند خودش این حقوق را نقض می کند و حوادث اخیرنوار غزه و کل جهان تاییدی براین گفته است. آمریکا محموله های عظیم سلاح در اختیار عربستان سعودی قرار می دهد که به عنوان یکی از اصلی ترین ناقضان حقوق بشر شهرت دارد. به همین سبب تنظیم فهرست متقابل از سوی روسیه پاسخ درستی بوده است.
پرسش بعدی از نوآم چامسکی این بوده که آیا قانون ماگنیتسکی پیامدهایی برای روابط روسیه و آمریکا به همراه خواهد داشت یا فقط روی کاغذ می ماند؟
بگفته وی همه چیز به این بستگی خواهد داشت که این قانون به چه صورت به کار گرفته شود. ازیک سو اگراین قانون یک ژست سمبلیک درنظرگرفته شود هیچ پیامدی دربرنخواهد داشت. از سوی دیگراگر بر سیاست تاثیر بگذارد پیامدهای جدی به همراه خواهد داشت. اگرخود آمریکاییها متوجه شده بودند که حقوق بشر را نقض می کنند این قانون را تصویب نمی کردند. ولی بدبختی اینجاست که آنها به این مساله پی نبرده اند و رسانه های کشور اشاره ای به این مساله نمی کنند. به طور مثال اگرکسی درگفتگو با روزنامه نیویورک تایمز باراک اوباما را ناقض حقوق بشر بنامد هیچ کس حرف او را درک نمی کند چون نمی دانند درجهان چه رخ می دهد.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.