چامسکی :اسرائیل و آمریکا تهدیدی واقعی برای امنیت جهان

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

نظریه پرداز معروف آمریکایی در اظهاراتی در دانشگاه ماساچوست آمریکا تاکید نمود اسرائیل و آمریکا پشت ترور دانشمندان ایران می باشند.

به گزارش تفسیری مونیتورینگ خبرها خارجی واحد مرکزی خبر نوام چامسکی در اظهاراتی در دانشگاه ام آی تی ماساچوست گفت اسرائیل هم اکنون به طور پنهانی به ایران حمله می نماید. اسرائیل پشت قتل دانشمندان ایرانی است. بسیاری از خرابکاریها در داخل ایران از جمله حملات سایبری به تاسیسات هسته ای ایران کار اسرائیل بوده است. حتی اخیرا بعضی مقامات آمریکایی اعتراف نموده اند که سازمان اطلاعاتی اسرائیل موساد با همکاری سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا اعضای گروههای تروریستی ایرانی خارج از این کشور را برای ترور دانشمندان ایرانی و خرابکاریهای دیگر استخدام می نمایند. اکنون نیز اسرائیل تلاش می نماید تا آمریکا را به حمله به ایران وادار کند اما آمریکا تا کنون حاضر نشده است به این خواسته اسرائیل تن دهد. اساسا دستگاههای اطلاعاتی و ارتش آمریکا نمی خواهند این کشور درگیر جنگ با ایران شود. البته بی میلی آمریکا برای حمله به ایران نه برای این است که رهبران آمریکا مردم ایران را دوست دارند بلکه آنها از پیامدهای این حمله می ترسند.
چامسکی درباره تحریمها هم گفت تحریمها در واقع خودش نوعی جنگ است. اخیرا بیانیه ای از طرف مخالفان حمله آمریکا به ایران انتشار یافته است که در آن تاکید شده آمریکا در بیشتر موارد آغاز نماینده جنگ بوده است و آمریکا اولین کشوری بوده است که از بمب اتم استفاده نموده است. اکنون اقدام آمریکا در قطع دسترسی ایران به نظام مالی جهانی حکم جنگ را دارد. آمریکا این کار را با فشار بر کشورهای دیگر انجام داده است. در آخرین اقدام آمریکا از اتحادیه اروپا که سامانه ارتباطات الکترونیک بین بانکی «سوئیفت» را در کنترل خود دارد خواست تا ارتباط ایران را با این سامانه قطع کند.
چامسکی افزود ایران هیچ تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی و امنیت آمریکا نمی باشد با وجود این آمریکا دائما ایران را به عنوان تهدید برای امنیت خود و جهان معرفی می نماید. در واقع تهدید و خطر واقعی از جانب اقدامات آمریکا و اسرائیل است. اگر ایران واقعا به دنبال دستیابی به سلاح اتمی باشد ، کاملا حق دارد زیرا باید در برابر حملات و تهدیدات آمریکا بازدارندگی ایجاد کند. اکثر کشورهای جهان بر این باورند که برنامه هسته ای ایران کاملا صلح آمیز است و هیچ خطر و تهدیدی برای امنیت جهانی محسوب نمی شود. حتی اگر ایران سلاح اتمی داشت، هرگز به عنوان اولین کشور نخواهد بود که از آن استفاده کند.
چامسکی در اظهارات دیگری در دانشگاه یو سی ال هم گفت گزارش تفسیریها نشان می دهد ایران هر خطری هم داشته باشد، این خطر نظامی نمی باشد. بر اساس آمارهای رسمی، بودجه نظامی ایران در مقایسه با بقیه کشورهای منطقه بسیار پایینتر است. بودجه نظامی ایران کمتر از یک چهارم بودجه نظامی عربستان سعودی است و در مقایسه با بودجه نظامی آمریکا بسیار ناچیز است. اساسا دکترین نظامی ایران کاملا دفاعی است و هدف آن جلوگیری از تجاوزات خارجی و استفاده از روشهای دیپلماتیک برای پایان دادن به مناقشات و خصومتهاست.

 


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.