چاوز تحت شیمی‌درمانی “شدید” قرار دارد

معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا:

سلامت > عمومی
معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت رئیس‌جمهور بیمار این کشور، هوگو چاوز، در بیمارستان نظامی که در دو هفته گذشته در آن بستری بوده است، تحت درمان‌های جدید “شدیدتری” از جمله شیمی‌درمانی قرار دارد.

به گزارش رویترز مادورو، معاون رئیس‌جمهور، بعدازظهر جمعه ۲ مارس در مراسم عشای ربانی کاتولیک که برای دعا برای سلامتی چاوز برگزار شده بود، گفت که چگونه رئیس‌جمهور ونزوئلا شخصا دستور داده بود که در میانه ماه فوریه، دو ماه پس از آخرین جراحی سرطانش در آنجا، او را از کوبا به پایتخت کشورش بازگردانند.

معاون رئیس‌جمهور گفت: “او گفت من تصمیم گرفته‌ام به ونزوئلا بازگردم، می‌خواهم وارد مرحله جدیدی از درمان‌های تکمیلی شوم، درمان‌هایی سخت‌تر و شدیدتر، می‌خواهم در کاراکاس باشم.”

او که در بیرون نمازخانه‌ای در بیمارستان نظامی کاراکاس سخن می گفت، از قول چاوز گفت که این درمان‌های تکمیلی شیمی‌درمانی‌هایی است که بر روی بیماران پس از عمل جراحی سرطان انجام می‌شود.

به جز عکسی که چاوز را در هاوانا بر روی تخت بیمارستان در کنار دخترانش نشان می‌دهد، از هنگام جراحی ۱۱ دسامبر او در کوبا، چهارمین عمل جراحیاز هنگامی شناسایی سرطان در او در میانه ۲۰۱۱، نه چهره او دیده شده است و نه صدای او شنیده شده است.

مادورو، معاون رئیس‌جمهور که از شایعات رواج یافته در این هفته درباره اینکه چاوز مرده است، خشمگین بود، گفت انجام شیمی درمانی در حال حاضر بر روی چاوز به این خاطر است که او حال او نسبت به ماه ژانویه، چند هفته بحرانی پس از عملش در ماه دسامبر، بهبود یافته است.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.