چاپگری با قابلیت استفاده از کاغذهای استفاده شده

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

برای بسیاری از کاربران  چاپگر، تامین کاغذ مورد استفاده چاپگر یک معضل است. این موضوع برای شرکت و اداراتی با حجم چاپ روزانه بسیار بیشتر به چشم می‌آید. به همین سبب در بعضی از موارد ملاحظه می‌شود که راهکارهای عجیبی برای کاهش هزینه‌های تامین کاغذ از سوی بعضی ارایه می‌شود.
 
 
یکی از این راهکارها استفاده از کاغذهایی است که یک بار مورد استفاده قرار گرفته و به بیان ساده‌تر یک روی آنها چاپ شده و روی دیگر سفید است. استفاده از این کاغذها اگرچه تا حدودی سبب صرفه‌جویی در هزینه تامین کاغذ می‌شود، اما پس از مدتی سبب بروز ایراداتی برای چاپگر شده و هزینه‌های جانبی را دو چندان می‌کند.
این موضوع سبب شد تا بعضی از تولیدکنندگان در این زمینه دست به ابداعاتی بزنند.
تولید و ورود چاپگرهایی با قابلیت بازیافت کاغذ یا تبدیل کاغذهای چاپی و استفاده شده به کاغذهای سفید یکی از این ابداعات است.
بر اساس خبرهای رسیده، این اواخر دستگاه‌های چاپگر تازهی به بازار معرفی شده‌اند که نه تنها کاغذهای استفاده شده (کاغذهایی که یکبار مورد استفاده چاپگر قرار گرفته‌اند) مشکلی برایشان ایجاد نمی‌کند.بلکه اصلا این دستگاه برای کاغذهای پرینت شده طراحی و تولید 
شده است.
کافی است کاغذ‌های پرینت شده را در این دستگاه دیجیتالی قرار دهید و از طرف دیگر کاغذ سفید تحویل بگیرید!
این دستگاه توسط مهندسان دانشگاه کمبریج طراحی و تولید شده است. آنها از لیزر سبز برای این کار استفاده می‌کنند؛ چرا که بیشترین توانایی را برای این کار دارد.
این دستگاه که Unprint  نام دارد، همچنین از پالس‌های کوتاه لیزر برای پاک کردن کلمات و تصاویر از روی کاغذ استفاده می‌کند. لیزر در واقع جوهر روی کاغذ را بخار می‌کند. اما به طوری که آسیبی به خود کاغذ وارد نمی‌شود. این دستگاه کمک بزرگی به صرفه‌جویی در مصرف کاغذ می‌کند و جان هزاران درخت را نیز نجات می‌دهد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.