چاپ اسکناس راه خروج از بحران منطقه یورو نیست

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

ینس ویدمن عضو شورای حکام بانک مرکزی اروپا گفت چاپ اسکناس راه خروج از بحران منطقه یورو نیست.

وی همچنین با خرید دارایی ها به منظور کمک به روند ضعیف بهبود اقتصادی که بعضی از سیاستگذاران دیگر بانک مرکزی اروپا مطرح کرده اند مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از فرانکفورت ،‌ بانک مرکزی اروپا نرخ های بهره را اوایل این ماه به پایین ترین سطح خود تنزل داد اما سیاستگذاران این بانک بحث دربارهٔ خرید دارایی ها — یا تسهیل کمّی — را در پی کاهش شدید تورم منطقه یورو در ماه اکتبر به عنوان راه دیگری برای پشتیبانی از اقتصاد مطرح کرده اند.

پیتر پرات از اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا هفته قبل این احتمال را مطرح کرد که بانک مرکزی منطقه یورو بخواهد خرید دارایی ها را برای نزدیک کردن میزان تورم به رقم هدف که اندکی زیر دو درصد است آغاز کند. میزان تورم

در منطقه اروپا ماه اکتبر به ۰٫۷ درصد رسید.

ویتور کونستانسیو Vitor Constancio نایب رئیس بانک مرکزی اروپا روز سه شنبه گفت این بانک دربارهٔ احتمال تسهیل کمّی مذاکره کرده است اما هیچ گونه کار برنامه ریزی فنی انجام نگرفته است. وی در عین حال گفت هر چیزی ممکن است.

ویدمن ، رئیس بانک مرکزی آلمان و رهبر جناح تندرو سیاستگذاران در شورای حکام بانک مرکزی اروپا با این راه مخالفت کرد و در مصاحبه هفته نامه آلمانی دی زیت که پنجشنبه منتشر خواهد شد گفت :«ما نرخ های بهره را پایین آورده ایم و به بانک ها نقدینگی نامحدود عرضه کرده ایم . اما هیچ راه آسان و سریعی برای خروج از بحران وجود ندارد.»


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.