چاپ دوم “آقای سلیمان! می‌شود من بخوابم”

۲۸اردیبهشت،

رمان «آقای سلیمان می‌شود من بخوابم؟» در کمتر از دو ماه به چاپ دوم رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از فرهنگسرای فردوس؛ چاپ اول «آقای سلیمان…» نوشته سیدمحمدرضا واحدی در نمایشگاه کتاب به اتمام رسید، و چاپ دوم آن این روزها به بازار کتاب عرضه می‌شود. «آقای سلیمان…» روایتی است عاشقانه در تقابل دو دین، و حضور ضلع سومی که عشق دو سویه را به چالش می‌کشد.

گودرزی، نویسنده و منتقد، در جلسه نقد این کتاب که در فرهنگسرای فردوس و با حضور نویسنده و آقایان فراست و فتاحی برگزار شد، گفت: به نظر من استفاده از تعدد راوی‌ها که بعضی ها آن را یک ضعف دانسته‌اند، یک شیوه تازه در رمان مدرن است و در این رمان بسیار خوب در متن نشسته است؛ چون می‌خواهد دیدگاه‌های متفاوت را بیان کند. نمی‌خواهد یک دیدگاه باشد. ما در این رمان با ترکیبی از عناصر کلاسیک و عناصر دیگر مواجه هستیم. رمان حاضر، رمان باورمند و مفهوم‌محور است. مفهوم‌محور یعنی بیان مفاهیم دینی در قالبی ادبی.
متن یک استراتژی دارد و از ابزارهای بیانی برای مقصود خود استفاده می‌کند.
گودرزی که در هفتادمین جلسه نقد بلور قلم سخن می‌گفت، ادامه داد: نویسنده به شکل جامع به مباحث کتاب آگاه است. اطلاعات دربارهٔ رسم الخط و گویش های گوناگون، پاسخ برخی از پرسشهای جوانها، دربارهٔ تفاوت دیدگاه ها از سهم الارث گرفته تا سینما، ترانه، مد و روابط روزمره اجتماعی… جالب است که نویسنده در یک جای کتاب از کلمه «بزنگم» استفاده کرده است که خیلی خوب و حساب‌شده است و امروز اس.ام. اس بازهای حرفه‌ای به جای زنگ زدن به کار می‌برند.
گودرزی افزود: من معتقدم کلید این کتاب جمله‌ای است که انگار استرات‍‍ژی نویسنده هم همین است. جمله ای که یکی از شخصیت‌های داستان به حاج آقا چراغی می‌گوید: «فقط به ما می‌گین اینو نخونین و اونو نخونین… خب چی باید بخونیم؟ کار تازه و جوان‌پسند تولید نمی‌کنین و چیزایی معرفی می‌کنین که با زبان روز فاصله داره… اون وقت توقع دارین ما بخونیم و بفهمیم و باهاش ارتباط برقرار کنیم…». /ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.