چای سبز رشد تومور سرطان سینه را متوقف می‌کند

محققان پیش از این نیز با انجام آزمایش‌های متعدد بر روی سلولهای سرطانی دریافتند پلی فنولهای موجود در چای سبز، قرمز و سیاه می‌تواند از رشد سلولهای سرطانی جلوگیری کند.

محققان آمریکایی بر اساس تازه ترین تحقیقات خود گفتند که چای سبز چه بسا می‌تواند از رشد تومورهای سرطانی در سینه جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری mena، دکتر کاترین کرو و همکارانش در مرکز علوم پزشکی دانشگاه کلمبیا نیویورگ گفتند: یک ترکیب استخراج شده از چای سبز چه بسا می‌تواند از رشد تومورهای سرطانی در سینه و گسترش آن در بدن جلوگیری کند.

کرو افزود: ما فواید ترکیب استخراج شده “پلی فنول إی ” موجود در چای سبز را در کاهش پیشرفت سرطان – از طریق تجزیه و تحلیل یک مطالعه انجام شده در گذشته روی ۴۰ زن مبتلا به سرطان سینه – کشف کردیم.

وی تصریح کرد: این تحقیقات کوچک است و نمی‌توان نتایج قطعی بیان کرد اما چه بسا به درک ساز و کار مبارزه با سرطان کمک می‌کند.

بر پایه این گزارش، محققان به زنان یاد شده مقادیر مختلفی از ترکیب استخراج شده از چای سبز یا ماده‌ای دیگر دادند و بعد از ۴و ۶ ماه از آنها آزمایش خون و ادرار گرفتند.

این تحقیقات بعد از ۲ ماه از آغاز آن نشان داد: زنانی که از ترکیب یاد شده مصرف کرده بودند، میانگین رشد تومور در آنها نسبت به زنانی که از این ترکیب مصرف نکرده بودند، کاهش یافت.

محققان پیش از این نیز با انجام آزمایش‌های متعدد بر روی سلولهای سرطانی دریافتند پلی فنولهای موجود در چای سبز، قرمز و سیاه می‌تواند از رشد سلولهای سرطانی جلوگیری کند.

دانشمندان در ابتدا با مطالعه بر روی موش‌ها دریافتند: خاصیت‌های ضد توموری موجود در ترکیبات غذایی که دارای آمینواسیدی به نام گلیسین هستند، می‌توانند در کاهش رشد تومور سینه مفید باشند. گلیسین از طریق ورود مکمل‌های غذایی در بدن ساخته می‌شود.

مطالعات بر روی انسان نیز نشان می‌دهد: نوشیدن چای سبز در جلوگیری و کاهش انواع سرطان‌ها بسیار مفید است.

این گزارش می‌افزاید: با وجود مطالعات انجام شده در این زمینه محققان بر این باورند که نوشیدن چای سبز در بعضی موارد نمی‌تواند از رشد سرطان‌ها جلوگیری کند. برای مثال نوشیدن چای سبز در بیماران ژاپنی مبتلا به سرطان معده مفید نبود.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.