چای سیاه، یک فنجان اکسیر سلامت و جوانی

چای سیاه بیشتر از آنکه تصور می‌کنید برای سلامتی شما مفید است و مزایای درمانی زیادی دارد. احتمالا به ندرت در هنگام نوشیدن چای به فوائد و خواص این نوشیدنی فکر می‌کنید.

ملت ایران:چای سیاه بیشتر از آنکه تصور می‌کنید برای سلامتی شما مفید است و مزایای درمانی زیادی دارد. احتمالا به ندرت در هنگام نوشیدن چای به فوائد و خواص این نوشیدنی فکر می‌کنید.

فرایند تولید چای سیاه نسبت به چای سبز طولانی‌تر است و برگ‌های چای بیشتر تخمیر شده و خشک‌تر می‌شوند و به همین خاطر چای سیاه میزان بیشتری از آنتی‌اکسیدان‌های خود را از دست می‌دهد اما هنوز هم میزان قابل توجهی از آن باقی می ماند تا چای سیاه فوائد خود را حفظ کند.

یکی از مزایای چای سیاه افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن است که امکان ابتلا به عفونت‌ها و انواع سرطان را کاهش می‌دهد. چای سیاه، روند پیری را کند کرده و در نتیجه بیماری‌های ناشی از افزایش سن را نیز کاهش می‌دهد.

مطالعات اخیر به بررسی اثر نوشیدن سه تا چهار فنجان چای سیاه، بر روی سلامت ۶۶ نفر پرداخته است. این مطالعه نشان می‌دهد که مصرف چای سیاه میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد که در نتیجه آن از ریسک ابتلا به سکته مغزی و ناراحتی‌های قلبی کاسته می‌شود.
یکی دیگر از مزایای مصرف چای سیاه کاهش استرس‌های ناشی از هورمون کورتیزول است و برای کسانی که به دنبال زندگی بدون استرس هستند، می‌تواند مفید باشد.
خبرهای خوبی هم برای افراد دیابتی وجود دارد. چای سیاه اثری مشابه انسولین را در بدن ایفا کرده و به همین خاطر می‌تواند به کنترل قند خون کمک کند.

مزایای چای سیاه در درمان سایر بیماری‌ها مانند بیماری پارکینسون نیز دیده می‌شود. نوشیدن چای سیاه عوارض این بیماری را به حداقل می‌رساند. نوشیدن چای سیاه نه تنها برای کسانی که مبتلا به این بیماری می باشند مفید است، بلکه به میزان ۷۱ درصد از ابتلا به آن نیز جلوگیری می کند. این نکته برای کسانی که از نظر ژنتیکی ممکن است در خطر این بیماری باشند یک خبر فوق العاده است. چای سیاه تنها نوشیدنی است که می‌تواند خطر ابتلا به پارکینسون را کاهش دهد.

این نوشیدنی در درمان و جلوگیری از بیماری‌های قلبی، سرطان، سیستم ایمنی، پارکینسون، آرتریت، کلسترول، استرس و حتی برای کاهش وزن در کسانی که مصرف آنرا در برنامه روزانه خود قرار داده‌اند موثر است. حالا می‌توانید هر فنجان چایی را که می‌نوشید به چشم یک فنجان اکسیر سلامت و جوانی ببینید.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.