چرااسرائیل به سیاهپوستان اقامت نمیدهد

حدود ۶۰ هزار مهاجر سیاهپوست آفریقایی تبار در فلسطین اشغالی زندگی می کنند که رژیم صهیونیستی از بیم تضعیف ماهیت یهودی خود، تاکنون حاضر نشده است آنها را از نظر دادن حق اقامت، ساماندهی کند.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز، شبکه پنجم تلویزیون فرانسه درگزارشی به بررسی پایمال شدن حقوق اجتماعی مهاجران سیاهپوستان در اسرائیل پرداخت و در گفتگو با چند کارشناس مسائل اجتماعی این موضوع را به بحث گذاشت.
بر اساس این گزارش،مهاجران سیاهپوست آفریقایی تبار در اسرائیل در اعتراض به وضع نابسامان خود در این رژیم به خیابان ها ریختند. آنها کاغذ نوشته هایی در دست داشتند که بر روی آن عبارت «من سیاهپوست هستم و حقم را می خواهم» نوشته شده بود.
این شبکه تصریح کرد از ماه دسامبر گذشته قانونی در اسرائیل به تصویب رسیده است که بر اساس آن هر مهاجر غیرقانونی که وارد فلسطین اشغالی شود بدون هیچ گونه محاکمه ای به اردوگاه هایی در قلب بیابانهای این رژیم انتقال داده خواهند شد.
لویی کومایو، روزنامه نگار سیاهپوست شرکت کننده در این بحث،به سئوالی درباره اینکه مهاجران سیاهپوست آفریقایی تبار در اسرائیل از چه کشورهایی وارد سرزمین های فلسطین اشغالی شده اند پاسخ داد و گفت بیشتر این افراد از شاخ آفریقا و به طور کلی از کشورهای شرق این قاره به اسرائیل آمده اند.
این کارشناس افزود علت اینکه مهاجران سیاهپوست آفریقایی به اسرائیل می آیند این است که سرزمین های اشغالی فلسطین تنها سرزمینی است که مرز خشکی با کشورهای شاخ قاره آفریقا دارد.
علت اینکه ورود مهاجران سیاهپوست آفریقایی تبار به اسرائیل اکنون مشکل ساز شده این است که دولت اسرائیلی دولتی یهودی است. در نتیجه برخی از نمایندگان استدلال می کنند اگر ما به این تعداد زیاد از مهاجران سیاهپوست آفریقایی تبار که یهودی نیستند اقامت قانونی بدهیم، در دراز مدت ویژگی و ماهیت مذهبی خود را از دست می دهیم.
اکساندرا چاسکا، خبرنگار رادیو کانادا نیز در این باره گفت : هر سال تعداد زیادی از مهاجران سیاهپوست آفریقایی ،هر سال به سوی اسرائیل راه می افتند و این برای این رژیم مشکل ساز شده است.
این خبرنگار کانادایی در بخش دیگر از سخنان به مشکلاتی که مهاجران سیاهپوست آفریقایی چه در اسرائیل و چه در کشورهای اروپایی با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت آنها در شرایط دشواری زندگی می کنند. آزادی رفت و آمد ندارند و در بیشتر موارد در اردوگاههایی که برای آنها در نظر گرفته شده است زندگی می کنند.چاسکا خاطر نشان کرد اکنون این موضوع همه اروپا را به چالش گرفته است و مسئولان اروپایی نمی دانند با این مسئله چگونه برخورد کنند.
یوآو توکر خبرنگار روزنامه  صهیونیستی هاآرتص در فرانسه از بعد دیگری به این موضوع پرداخت و ادعا کرد: مهاجران سیاهپوست آفریقایی تبار به خاطر وجود مرز خشکی با اسرائیل، وارد خاک آن نشده اند بلکه به خاطر آنکه اسرائیل از نظر اقتصادی وضع خوبی دارد و شرایط زندگی و اجتماعی در آن خوب است وارد آن شده اند.از طرفی اسرائیل نیز برای آنها هیچ کم و کاستی نگذاشته است!


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.