چراغانی کریسمس در مرز ۲ کره و خشم پیونگ یانگ

۳ م دیماه ،

afp-31.jpeg

با وجود نگرانی‌ها در خصوص پاسخ شدید پیونگ یانگ، گروه‌های کلیسایی کره جنوبی چراغانی‌های کریسمس را در نزدیکی مرز متشنج با کره شمالی به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفت، چند تن از رهبران کلیسا و پیروانشان روز شنبه یک نمایشگر بزرگ را در نزدیکی این مرز به شدت محافظت شده، نصب کردند. در این نمایشگر یک برج فلزی به شکل درخت کریسمس را که با چراغ‌های چشمک زن تزئین شده بود، به معرض نمایش گذاشتند.

این چراغانی‌ها در تپه “گیمپو” واقع در غرب سئول که تحت کنترل نظامی قرار دارد تا اوایل ماه ژانویه در معرض دید قرار می‌گیرند و ظاهر از کیلومترهای دورتر قابل رویت می باشند.

پیونگ یانگ بارها این اقدام کره جنوبی را به عنوان “جنگ روانی” محکوم کرده است. پیونگ یانگ معتقد است که همسایه سرمایه‌دارش قصد دارد مسیحیت را در این کشور کمونیست منزوی ترویج دهد.

در سال ۲۰۰۴ میلادی هر دو کشور کره در خصوص توقف تبلیغات برون مرزی در سطح دولتی به توافق رسیدند و کره جنوبی کاملا نمایش‌های کریسمس مرزی را متوقف کرد.

سال قبل کره جنوبی در یک حرکت آشتی جویانه در پی مرگ “کیم جونگ ایل”، رهبر سابق کره شمالی چراغانی کریسمس را به زمان دیگر موکول کرد.

به گزارش آژانس خبری یونهاپ، این نمایش کریسمس اخیرا ترس را در میان بعضی از ساکنان محلی برانگیخته است.

گروهی از ساکنان در بیانیه‌ای اعلام کردند: تا زمانی که این برج نورانی در اینجا مستقر بماند تمامی ساکنان اینجا در ترس و نگرانی به سر می‌برند.

پیش از مرگ رهبر سابق کره شمالی، پیونگ یانگ کره شمالی پیش از مرگ کیم جونگ ایل به سئول در خصوص پیامدهای غیرمنتظره ناشی از چراغانی‌های کریسمس در سال ۲۰۱۱ اخطار داده و متعهد شده بود تا به اقدام تلاقی جویانه نامشخصی دست می‌زند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.