چراغ جادوی آئودی برای ای ۸

۱۲ تیرماه ۱۳،

چراغ جادوی آئودی برای ای ۸

Bookmark and Share

موتور و چراغ‌های جلوی تازه  مهمترین تغییراتی است که در میانه عمر آئودی ای ۸ برای این مدل در نظر گرفته شده است. 

مدل تازه آئودی ای۸ در دو نوع معمولی و کشیده (۱۳ سانتی‌متر کشیده‌تر) عرضه می‌شود و می‌توان آن را دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل سفارش داد. قرار است این خودرو در نمایشگاه فرانفکورت رونمایی شود و از دوماه دیگر جایگزین مدل کنونی ای۸ خواهد شد.  

آئودی نام تکنولوژی که در ساخت چراغ‌های جلو از آن استفاده شده را «ماتریکس‌بیم» گذاشته است. هر چراغ از ۲۵ لامپ ال‌ائی‌دی تشکیل شده است که که بنا به نیاز به طور جداگانه روشن یا خاموش می‌شود. چراغ‌ها همچنین با توجه به پیچ جاده تنظیم می‌شود و هنگام راهنما زدن چرا‌غ ها جهت پیچیدن خودرو را به طور متحرک نشان می‌دهد. 

چراغ جادوی آئودی برای ای ۸

سیستم‌ چراغ‌ها را می‌توان به راهیاب ماهواره‌ای ماشین وصل کرد که در این صورت، ماشین جاده پیش رو را با کمک راهیاب شناسایی می‌کند و چراغ‌ها به تناسب پستی و بلندی و پیچ‌های مسیر، خود را تنظیم می‌کند. 

همچنین چراغ‌ها با شناسایی ماشین‌هایی که از روبرو می‌آید خود را طوری تنظیم می‌کند که نور مستقیم به چشم راننده خودروی مقابل نیفتند اما در عین حال جاده همچنان روشن باشد. (گالری عکس پایین را ببینید)

سپرهای جلو و عقب، کاپوت جلو و چراغ‌های عقب هم تغییر کرده است اما در کل ظاهر ماشین شبیه به مدل کنونی است. همچنین صندوق عقب هم طوری تغییر داده شده است تا جای بار ماشین بیشتر شود. عایق‌بندی داخل ماشین هم بهتر شده تا صدای کمتری به داخل اتاق وارد شود. 

چراغ جادوی آئودی برای ای ۸

در همه مدل‌ها دو لوله اگزوز دوتایی استفاده شده و دور پنجره‌ها با خطی از کروم تزیین شده است. آئودی ۵ رنگ تازه به این مدل اضافه کرده است و در مجموع ماشین را می‌توان در ۱۲ رنگ سفارش داد. امکان سفارش چرخ‌های ۲۱ اینچی هم اضافه شده است. 

موتور ۳۱۰ اسب بخاری شش سیلندر سه لیتری و موتور  ۴۳۵ اسب بخاری هشت سیلندر چهار لیتری (برای مدل اس ۸) دو موتور بنزینی مدل تازه است و موتور ۲۵۸ اسب بخاری سه لیتری و ۳۸۵ اسب بخاری۴.۲ لیتری دو موتور دیزیلی است که برای ای۸ انتخاب شده است. 

چراغ جادوی آئودی برای ای ۸

ای۸ با قوای محرکه هیبرید هم عرضه می‌شود که ترکیبی از یک موتور دو لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی است که در مجموع ۲۴۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. مصرف سوخت آئودی ای۸ با این قوای محرکه ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و میزان تولید دی‌اکسید کربن آن ۱۴۷ گرم در هر کیلومتر است. شتاب صفر تا صد کیلومتر قوی‌ترین موتور بنزینی ۴.۵ ثانیه است. 

موتورهای هشت سیلندر ماشین با سیستمی به نام «سیلندر هنگام نیاز» مجهز است که وقتی نیاز به قدرت بسیار نباشد برای کاهش مصرف سوخت چهار سیلندر ماشین را از کار می‌اندازد. کم مصرف‌ترین موتور دیزل ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر سوخت مصرف می‌کند. 

داخل ماشین هم با تغییراتی به‌روز شده است. صندلی‌ها با سیستم خنک‌کننده و گرم‌کننده و ماساژ قابل مجهز است و می‌توان صندلی‌های عقب را هم به صورت انفرادی سفارش داد.

قمیت ماشین در آلمان از ۷۴۵۰۰ یورو به بالا است.

برچسب ها : نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۲۲ | آئودی | ای ۸ | تاریخ : ۲۰۲۲/۰۸/۲۳
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.