چراغ راه تاریکی

جام جم آنلاین: پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی از مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ نوشت: فتوای رهبر انقلاب اسلامی ایران در مورد حرمت تولید و تکثیر تسلیحات هسته ای، می تواند راهگشای این مذاکرات باشد و مانند چراغی است که می تواند آمریکا را از تاریکی و جهل خارج کند.

در این گزارش آمده است، فتوای صادر شده در مورد ممنوعیت تولید، تکثیر و استفاده از بمب هسته ای باید سنگ بنای سیاسی در تاریخ ایران تلقی شود که می تواند ایران را از تهدیدات و توطئه های خارجی نجات دهد.

گلوبال ریسرچ تصریح کرد:عینک بدبینی غرب، غبار تیره و تاری بر روی برنامه انرژی هسته ای ایران انداخت و غرب تلاش های طولانی مدتی را انجام داد تا القا کند، ایران به دنبال سلاح هسته ای است. در حالیکه هیچ نکته ای وجود ندارد که باور کنیم ایران به دنبال سلاح هسته ای است.علاوه بر این، تاریخ جدید ثابت کرده است که ایران هرگز کشوری متجاوز نبوده است.

 عذرخواهی مردوخ

غول رسانه ای انگلیس در هیئت تحقیق رسوایی شنود خود را قربانی مخفی کاری های صورت گرفته در هفته نامه “نیوز آو د ورلد” توصیف کرد و از کسانی که متعاقب این رسوایی شغل خود را از دست دادند،‌ عذرخواهی کرد.

به گزارش روزنامه انگلیسی “گاردین”، “رابرت مردوخ” مدیرعامل شرکت رسانه ای “نیوزکورپوریشن” در هیئت تحقیق رسوایی شنود سه ساعت و نیمه خود در دادگاه سلطنتی “لویسون” انگلیس، ضمن اعتراف به اینکه او قربانی سرپوش گذاری های صورت گرفته درباره رسوایی استراق سمع هفته نامه “نیوز آو د ورلد” بوده است، به خاطر رسوایی این هفته نامه عذرخواهی کرد.
 
مردوخ با اذعان به اینکه رسوایی شنود غیرقانونی این هفته نامه ضربه جدی به شهرت او وارد کرد و اینکه شکست خورده است، گفت که درباره آنچه در هفته نامه “نیوز آو د ورلد” در حال اتفاق بود، تا اواخر سال ۲۰۱۰ میلادی اطلاعی نداشته است و یا اینکه اطلاعات غلط و یا اطلاعاتی برای سرپوش گذاشتن بر جریانات جاری در این هفته نامه به او داده می شد.

 آمریکا در سراشیبی سقوط

“نوام چامسکی” نظریه‌پرداز و تحلیلگر برجسته مسائل سیاسی در مصاحبه‌ای ضمن اشاره به کمرنگ شدن قدرت نرم آمریکا تاکید کرد: واشنگتن به سرعت در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.

به گزارش  پایگاه خبری آلترنت، “چامسکی” در پاسخ به این پرسش که چه عواملی در شکل‌گیری جنبش تسخیر وال‌استریت دخیل بوده‌اند به شکاف طبقاتی، ضعف در زیرساخت‌های آمریکا، توزیع نابرابر ثروت و رسوخ یأس و تنفر در لایه‌های جامعه آمریکا اشاره کرد.

وی جنبش وال‌استریت را “نخستین واکنش مردمی به ۳۰ سال تضاد طبقاتی” در جامعه آمریکا می داند.

چامسکی افزود: جنبش تسخیر توانست کنترل این فضای روحی را در اختیار بگیرد و به آن نمود عینی ببخشد. جنبش‌های مردمی اینگونه شکل می‌گیرند.

پهپاد دراختیار سیا بود

مقامات آگاه آمریکایی تایید کرده اند که هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که اکنون در اختیار ایران است در زمان ساقط شدن در ماموریت سازمان سیا به سر می برده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، مقامات آمریکایی گفته اند که این هواپیما در زمان سقوط در ماموریت شناسایی سازمان سیا بوده است.

این هواپیما از نوع هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) مدل AQ 173 بوده و توسط سیستم پدافندی ایران در نزدیکی مرز افغانستان و پاکستان سرنگون شده است.

فناوری جدیدی که ایران به آن دست یافته عملا راهبرد مبتنی بر استفاده گسترده از هواپیماهای بودن سرنشین برای عملیات ویژه اطلاعاتی توسط ارتش آمریکا را مختل خواهد کرد چرا که آمریکایی ها دیگر هرگز نمی توانند مطمئن باشند کنترل وسایل پرونده ای که به پرواز در می آورند تا آخر ماموریت در اختیار آنها باقی خواهد ماند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.