چراغ سبزی برای فهرست سبز IUCN از مناطق حفاظت شده جهان

logo-iucn.gif

در کنگره جهانی IUCN در کره جنوبی تاکید شد که با اجرای چندین پروژه ابتدایی، از هم‌اکنون زمینه سازی‌ها برای راه اندازی رسمی طرح «فهرست سبز اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت از مناطق حفاظت شده با مدیریت مطلوب» در اجلاس بین المللی آتی این اتحادیه در استرالیا، آغاز شده است.

به گزارش سرویس محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اجلاس بعدی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت تحت عنوان «کنگره جهانی پارک‌های IUCN» در سال ۲۰۲۴ میلادی در استرالیا برگزار خواهد شد.

بنابر گزارش سایت رسمی این اتحادیه، در «فهرست سبز IUCN» از موفقیت‌های کسب شده در زمینه مراقبت از نواحی حفاظت شده تقدیر خواهد شد و این طرح بعنوان انگیزه‌ای برای پیشرفت در عرصه مدیریت موثر و مجهز و نیز در بخش ابداعات و نوآوری‌های مفید و کارآمد در مقوله حفاظت از نواحی بکر و اکوسیستم‌های ارزشمند طبیعی، عمل خواهد کرد.

براساس «فهرست سبز IUCN»، مناطق حفاظت شده بر روی زمین باید از استانداردهای توافق شده در زمینه مدیریت و کنترل موثر و بهره‌مندی از تسهیلات مناسب برای دستیابی به اهداف حفاظت از محیط زیست برخوردار باشند.

تریور ساندویت، رییس برنامه مناطق حفاظت شده جهانی IUCN در این باره خاطرنشان ساخت که فهرست سبز IUCN بدون شک به تلاش و همکاری ارزشمند بین المللی در زمینه مراقبت موثرتر از این مناطق کمک خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.