چراغ سبز مجدد اوباما به معارضین سوری فایده‌ای ندارد

۲۳ام بهمن ،

یک کارشناس مسائل آفریقا و خاورمیانه گفت: دشمنان مقاومت به هیچ‌وجه دست از تحرکات علیه سوریه برنمی‌دارند و باید شاهد التهابات دیگری در سوریه باشیم.

“جعفر قنادباشی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اوباما بر علیه سوریه که در یکی از روزنامه‌های ترکیه به چاپ رسیده است، گفت: صحبت‌های اخیر اوباما تکرار همان ادعاهای قبلی بوده چرا که در قبل شاهد بودیم کلینتون وزیر خارجه دولت قبلی اوباما چنین حرف‌هایی را علیه دولت اسد زده بود و ایالات متحده از بانیان اصلی راه‌اندازی تشکیل شورای مخالفین و سپس ائتلاف ملی مخالفین سوری بوده است.

وی تصریح کرد: اظهارات اوباما که توسط روزنامه ملیت ترکیه انتشار یافته در واقع نشان دادن چراغ سبز مجدد به معارضین بوده تا بتواند به آن‌ها امید دهد.

این کارشناس مسائل آفریقا و خاورمیانه با بیان اینکه تروریست‌ها از مواضع خود به اجبار عقب‌نشینی کرده‌اند، اظهار داشت: ۲۲ماه است که غربیان انواع راهکارها را بر علیه دولت اسد به‌کار گرفته و چند تئوری مختلف مثل لیبزیه کردن سوریه یعنی یک قسمت را آزاد و بعد قسمت دیگر را بگیرند و یا یمنیزه کردن سوریه به این معنا که معاون رئیس‌جمهور این کشور را به جای بشار بر روی کار بیاورند را انجام داده‌اند،‌ اما به اهدافشان نرسیده‌اند.

وی در ادامه افزود: اوباما با اظهاراتش علیه اسد فقط به‌دنبال اعلام حمایت از تروریست‌های سوری است.

این کارشناس مسائل آفریقا و خاورمیانه در پایان با بیان اینکه سوریه نقش مهمی بر علیه رژیم صهیونیستی ایفا کرده، خاطرنشان کرد: دشمنان مقاومت به هیچ‌وجه دست از تحرکات علیه سوریه برنمی‌دارند و باید شاهد التهابات دیگری در این کشور باشیم اما قطع‌به‌یقین اوضاع سوریه با قبل فرق کرده چرا که کلیه تلاش‌های مسلحانه و تبلیغات علیه این کشور شکست خورده و سوریه به سمت آرامش حرکت می‌کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.