چرا آقایان باید بیشتر از خانم‌ها به فکر پوست خودشان باشند؟

برترین مجله اینترنتی ایران

  به‌طور معمول تولیدکنندگان محصولات آرایشی ـ بهداشتی مردان را نادیده می‌گیرند و انگار مصرانه فقط در تعقیب خانم‌ها هستند. در دهه گذشته، روش‌های زیبایی، لوازم و فنون آرایشی و… تنها مخصوص خانم‌ها تعریف شده بودند‌ اما در جهان امروز باید این خط‌کشی برداشته شود. حالا اتفاق‌های زیادی افتاده و شیوه‌هایی مثل درمان‌های زیبایی برای صورت، ماساژها، مانیکور، پدیکور، رفع موهای زائد و رنگ کردن موها که تنها برای خانم‌ها مجذوب‌کننده بودند، اکنون در فهرست کارهای زیبایی آقایان نیز به آن‌ها اشاره می‌شوند.


   آقایان باید بیشتر به فکر باشند

در سال‌های اخیر آقایان هم علاقه زیادی به مراقبت بهتر از پوست‌شان نشان داده‌اند. تشریفات ساده روزانه مانند شست‌وشو و مرطوب کردن پوست، کلیدی برای پوستی زیبا و سلامت است. این روزها محصولات مراقبت‌های پوستی آقایان که شامل کرم‌های مرطوب‌کننده، پاک‌کننده‌ها، شست‌وشو‌دهنده‌های صورت و بدن، اسکراب‌ها، لایه‌بردارها و کرم‌های طراوت‌دهنده پوست هستند تنوع و ترکیبات زیادی مانند نمک دریایی، نارگیل، آلوورا دارند. پوست مردها ۰۲درصد ضخیم‌تر از پوست زن‌هاست، زیرا مقادیر بیشتری از کلاژن و الاستین دارد؛ این غدد چربی فعال، پوست را بسیار چرب‌تر می‌کند. یادتان باشد، نوع پوست شما هر چه باشد، باید هر روز پوست خود را تمیز کنید. پاک‌کننده‌های عمیق منافذ پوست را تمیز کرده، پوست را سالم نگه‌ می‌دارد و در نتیجه ظاهر شما را زیبا می‌سازد، درست مانند پوست خانم‌ها، پوست آقایان نیز دچار بی‌آبی، آفتاب سوختگی، تاثیرات ناشی از تغییرات محیطی مانند آلودگی هوا و سرد یا گرم شدن هوا می‌شود. نظافت ابتدایی، حفاظت و مرطوب کردن پوست پس از اصلاح با تیغ، روشی موثر برای مراقبت از پوست هستند. این‌ها توصیه‌هایی برای آقایانی است که می‌خواهند جوان و شاداب بمانند.

 قبل از اصلاح بخور بدهید

هر روز اصلاح کردن صورت، پوست‌تان را مستعد خشکی می‌کند. پس از کرم‌ها و فوم‌های مخصوص اصلاحی استفاده کنید که برای هر نوع پوستی محصول خاصی طراحی کرده‌اند. در صورتی که پوست شما پس از اصلاح دچار بریدگی، جوش یا هر چیز دیگری می‌شود، حتما پس از اصلاح صورت از مرطوب‌کننده یا لوسیون پس از اصلاح استفاده کنید.پیش از اصلاح صورت خود را بخور دهید. این عمل فولیکول‌های پوست را باز می‌کند و پس از آن برای بسته شدن منافذ پوست، با آب سرد صورت خود را بشویید. یکی از بهترین مرطوب‌کننده‌های بعد از اصلاح محصولات حاوی آلووراست.

   این محصولات فقط برای خانم‌ها نیست

 شست‌وشوی روزانه پوست صورت منافذ پوست را باز کرده و مانع بروز بسیار از ناراحتی‌های پوستی مانند جوش، آکنه، موهای زیر پوستی و سایر بیماری‌ها خواهد شد. کرم‌های ضد‌آفتاب تنها برای خانم‌ها نیستند، پوست آقایان نیز باید در برابر آفتاب محافظت شود. حتما ضد‌آفتاب یا مرطوب‌کننده‌هایی با SPF 51 یا بالاتر را خریداری کنید.

   این محصولات فقط برای خانم‌ها نیست این روغن‌ها را به خاطر بسپارید

 استفاده صحیح از روغن‌های مناسب برای پوست‌های چرب و آکنه‌دار می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. روغن‌های ضروری مانند اسطوخودوس، مریم گلی، نعنا و درخت چای ضد‌عفونی‌کننده‌هایی طبیعی، موثر و مفید برای درمان پوست آقایان هستند.



  آب، غذا و ورزش

 بهتر است رژیم غذایی متعادل داشته باشید و ورزش کنید. مصرف میوه و سبزی‌های تازه را بیشتر کرده و از خوردن غذاهای چرب و سرخ کرده بپرهیزید. یادتان باشد ورزش کردن منافذ پوست را تمیز کرده و سوخت‌وساز و تعریق بدن را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تا سموم داخل بدن‌تان پاک‌سازی شود. هر روز برای آب‌رسانی به پوست خود مقادیر فراوانی مایعات بنوشید. اگر در مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین و نوشابه‌ها زیاده‌روی کردید، سعی کنید آب زیادی بنوشید تا از کم شدن آب بدن‌تان جلوگیری کنید و آخرین نکته این‌که روش‌های مراقبت از پوست آقایان و خانم‌ها یکسان است. سعی کنید هر روز چند مرتبه پوست خود را شسته و برای داشتن ظاهری زیبا و سلامت آن را همیشه مرطوب نگاه دارید.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.