چرا احمدی‌نژاد به مراسم روز بزرگداشت فردوسی در استادیوم آزادی نرفت؟ + فیلم و عکس

۲۶اردیبهشت،

مراسم بزرگداشت روز جهانی فردوسی روز قبل در سالن ۱۲ هزارنفری استادیوم آزادی تهران برگزار شد، اما با وجود برنامه‌ریزی وتبلیغات گسترده قبلی رئیس‌جمهور در این مراسم حاضر نشد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران مراسم روز بزرگداشت فردوسی شاعر نامدار ایرانی همه‌ساله در بیست و پنجمین روز از اردیبهشت‌ماه از سوی بسیاری از ارگانها و نهادهای فرهنگی کشور برگزار می‌شود.

امسال هم قرار بود این مراسم با تدارک سازمان میراث فرهنگی و در استادیوم ۱۲ هزارنفری آزادی تهران برگزار شود در حالیکه بزرگداشت فردوسی در طول سالیان قبل به برگزاری مراسمی مختصر در چند فرهنگسرا خلاصه می‌شد در حالیکه دولتی‌ها امسال تصمیم گرفتند آنرا در نسخه چندهزار نفری برگزار کنند.

اما یکی از نکاتی که دربارهٔ برگزاری چنین مراسمی قابل توجه و تامل است اینکه چند هفته پیش نیز مراسم تجلیل از خادمان سفرهای نوروزی با حضور محمود احمدی‌نژاد در استادیوم ۱۰۰ هزارنفری آزادی برگزار شد که حاشیه‌هایی را به‌دنبال داشت.

بسیاری از صاحبنظران از جمله نمایندگان مردم در مجلس تاکید داشتند که برگزاری چنین مراسم پرهزینه‌ و  غیرضروری از سوی دولت در برهه کنونی شائبه تبلیغاتی و انتخاباتی‌بودن دارد.

در همین میان محمدشریف ملک زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی در پی سوالات مکرر خبرنگاران دربارهٔ هزینه‌های برگزاری جشن بزرگداشت فردوسی گفت: دنبال هزینه‌ها نباشید بلکه باید خوشحال باشید که چنین جشن و بزرگداشتی در این سطح برگزار شده است.

وی در عین حال مدعی شد که ۹۰ درصد هزینه‌های این جشن را بخش خصوصی تامین کرده و مابقی آن مربوط به سازمان میراث فرهنگی بوده است.

ملک‌زاده همچنین تاکید کرد که تا زمانیکه ما در سازمان هستیم اینگونه بزرگداشت‌ها برگزار می‌شود و تاکید می‌کنم که این مراسم به مسائل سیاسی روز ارتباطی ندارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: در این مراسم از سیاه لشگر دعوت نکرده‌ایم چون اگر می‌خواستیم سیاه لشگر آورده و سالن را پر کنیم، سازمان میراث فرهنگی به تنهایی ۱۰ هزار نیرو دارد که می‌شد با آنها سالن را پر کرد اما می‌خواستیم این مراسم با حضور هنرمندان، فرهیختگان و پژوهشگران و صاحبان اندیشه باشد(!).

اما قبل از این نظرات که انصافا ناحق هم نیستند، نکته دیگری توجه هر شخصی را در برگزاری این مراسم به خود جلب می‌کند و آن اینکه با وجود اینکه از مدتها پیش حضور رئیس‌جمهور و سخنرانی وی در این مراسم به عنوان یکی از بخشهای اصلی آن اعلام شده بود، اما این اتفاق نیفتاد و رئیس قوه مجریه در این مراسم حاضر نشد.

چرا؟ دلیل عدم حضور احمدی‌نژاد در این مراسم چه بود؟

برخی رسانه‌های رسمی کشور این عدم حضور را ناشی از ترافیک کاری رئیس دولت اعلام و مطرح کردند که احمدی‌نژاد به دلیل حجم بالای کار نتوانسته در این مراسم که با تبلیغات و هزینه گزاف برگزار شد، شرکت کند.

تصاویر و خبرهای که از این مراسم در رسانه‌ها خصوصا رسانه‌های مجازی و خبرگزاری‌ها انتشار یافته است، اما چیزهای دیگری را به ذهن متبادر می‌کند، سکوهای خالی از مخاطب ورزشگاه بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌آید و نشان از عدم استقبال مردمی دارد.

سکوهای سالن با وجود تلاش‌های تبلیغات فراوان آنقدر خالی بود که رئیس دولت قید حضور در مراسم را زد تا میهمانان اندک سالن ۱۲هزار نفری آزادی تنها با برنامه‌های موزیک و رقص نور و نقالی سرگرم شوند و نهایتا سر و ته مراسم با حضور و سخنرانی سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و مسئولان سازمان میراث فرهنگی و مسئولانی در این رده جمع شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.