چرا اغلب مردم سوریه از رفتن اسد استقبال نمی‌کنند؟

آمریکا و اسرائیل به اشغال چند محله و تانک دلخوش کرده اند/

اقوام سوریه به خاطر آّینده مبهم این کشور حاضر به رفتن اسد نیستند مردم به خاطر آینده مبهم بعد از سقوط حکومت سوریه، حاضر به رفتن اسد نیستند. آمریکا و اسرائیل به اشغال چند محله و تانک دلخوش کرده اند…

بولتن نیوز :اگرچه کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران، نسبت به وضعیت سوریه، و کشتارها و برادر کشی ها نگران هستند، اما در عین حال نباید به تصویر غیر واقع بینانه رسانه های وابسته به آمریکا و اسرائیل توجه داشت و سرنوشت مردم این کشور و همچنین مبارزان فلسطینی و لبنانی را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش صفحه عربی بولتن نیوز، در روزهای اخیر، در حالی که علی لاریجانی رئیس مجلس ایران از برگزاری انتخابات زود هنگام سخن گفته و بسیاری از کارشناسان وناظران سوریه، نگران به قدرت رسیدن گروه های افراطی و تروریست ها هستند و کسانی که به زور اسلحه و خشونت به دنبال قدرت هستند و در میان آنها بسیاری از افراد لاابالی و معتاد حضور دارند، را شایسته فضای سیاسی و آینده سوریه نمی دانند، اما در عین حال رسانه هایی مانند صدای آمریکا و بی بی سی و رسانه های اسرائیل، به اشغال چند محله و شهرک در مرز ترکیه و حلب و.. دلخوش کرده اند و دائم با نمایش دادن چند تانک و تعداد افراد اندکی از مخالفان حکومت سوریه، سعی دارند وضعیت حکومت و بشار اسد را وخیم و در حال سقوط جلوه دهند.

اما واقعیت این است که سقوط چند محله و تانک که دائم بین نیروهای مخالف و نیروهای ارتش و حکومت، دست به دست می شود، را نمی توان نشانه پیشروی وتسلط مخالفان بشار اسد نام داد



در روزهای اخیر دائم اخبار اشغال چند محله و شهرک توسط مخالفان حکومت سوریه به گوش رسیده و فردای آن روز دوباره خبر از بازپس گرفتن آنها داده اند و این وضعیت نشان می دهد که نیروهای مخالف از توان نظامی و نیروی انسانی محدودی برخوردارند.

نکته دیگر که در این درگیری ها جلب توجه می کند، موضوع نگرانی اقوام وگروه های مختلف در سوریه است. به عنوان مثال گروه های مسیحی، سلفی و علوی، نگران پیروزی افراطیون و افراد نزدیک به القاعده و طالبان هستند.

عده ای نیز به خاطر تقویت نیروهای مقابله با اسرائیل و سربلندی لبنان و فلسطین، حاضر به رفتن اسد نیستند و معتقدند که آلترناتیو حکومت بشار اسد در سوریه، ابهام دارد و معلوم نیست که ترازوی قدرت به کدام سمت سنگینی خواهد کرد.

ضمن این که بازیگران بزرگ منطقه از جمله روسیه نیز به راحتی اجازه به قدرت رسیدن کسانی که توازن قوا را در منطقه به هم بریزند نخواهند داد.



مردم سوریه، خوب می دانند که به قدرت رسیدن حکومتی دموکراتیک و آزاد که به همه گروه ها و اقوام موجود در سوریه احترام بگذارد و پارلمان و دولت ائتلافی را شکل بدهد، بعید است و ممکن است که وضعیتی به مراتب بدتر از امروز چه از نظر اقتصادی و چه از نظر سیاسی و بین المللی در انتظار آنها باشد.

آمریکا واسرائیل نیز دچار خوش بینی غیرواقعی هستند و تصور می کنند که اگر بشار اسد مخالف اسرائیل سقوط کند، وضعیت بهتری را شاهد خواهند بود.

درحالی که تجربه کشورهای عراق، افغانستان، لیبی، مصر و تونس نشان داده که انتظار آنها کاملا غیر واقعی است و اتفاقا گروه هایی به قدرت می رسند یا حضور خود را در کنار دیگران اعلام می کنند، که تندتر از حکومت قبلی هستند و با رژیم صهیونیستی زاویه اساسی دارند.



براین اساس، با وجود آن که اخبار سوریه تاحدودی نگران کننده است و هر روز خبر از کشته شدن تعدادی از مردم و افراد وابسته به ارتش و گروه های مخالف می رسد، اما واقعیت این است که نگرانی از آینده سوریه در نگاه تمام ناظران سیاسی و کشورهای منطقه وجوددارد.

هزینه هایی که عربستان و آمریکا و اسرائیل خرج می کنند وجلسات و بیانیه های اتحادیه عرب و سایر محافل بین المللی نیز تنها منافع آمریکا و اسرائیل را دنبال می کند و به فکر منافع و آینده مردم سوریه نیستند، و همین مسائل باعث شده که حمایت اقوام سوریه و مردم محلات و شهرهای مختلف از مخالفان بشار اسد، هر روز دچار نوسان شود و مسیحیان، سلفی ها، علوی ها و…. به آینده مبهم سوریه بعد از اسد می اندیشند و همین موضوع باعث شده که از سقوط حکومت فعلی حمایت نکنند.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.