چرا اهانت به مهمانپرست را محکوم نمی​کنیم؟ – اخبار سیاسی

سحر صبح پنجشنبه نزده بود که یک دوست وب گرد و شب بیدار از اهانت به سخنگوی وزارت خارجه در نیویرک خبر داد و از انتشار فیلمی که به سرعت در یوتیوب کلیلک می​خورد. تا ظهر پنجشنبه چند ورژن از این فیلم را دیدم و هربار تاسف خوردم.

فارغ از پست دیپلماتیک رامین مهمانپرست، او یک ایرانی هموطن بود که در خارج از کشور به او اهانت شد. فارغ از اینکه آیا از او رفتاری سرزده که جمعی به خود اجازه برخورد با او را بدهند – مثل اینکه از محوطه امنیتی تعیین شده خارج شده یا برای راستی آزمایی حضور منافقانه مجاهدین اطراف هتل ایرانیان مقیم نیویورک، گشتی در آن اطراف زده است – صرف اهانت به وی تالم برانگیز بود.

این تاسف نه از سر حس ترحم است و نه برآمده از نگاه پان ایرانیست و خدای نکرده انگ​های مکتب ایرانی! مگر نه اینکه ما برای اهانت به یک زن مسلمان در جریان تظاهرات​های خیابانی مصر بیانیه صادر می​کنیم و یا شاعره بازداشتی در بحرین را در بیل​بوردهای خیابانی​مان به عنوان یک مبارز مسلمان نشان می​دهیم؟ و همه اینها از روی هم دردی و هم دینی است. مگر نه اینکه برای قلی​خان و تاجیک و که و که…. به عنوان یک ایرانی مظلوم در دول خارجی، فریاد برمی​آوریم؟ پس چرا برای اهانت به یک هموطن که ملبس به ردای یک دیپلمات و نماینده کشورمان در یک کشور خارجی است سکوت کرده​ایم؟

چطور وقتی یکی از دیپلمات​های ما در برزیل دچار «تفاوت فرهنگی» شد، همه رسانه​های خارجی این موضوع را در بوق و کرنا کرده و بر تنور بی آبرو کردن دستگاه دیپلماسی ما دمیدند؟ اما با گذشت چهار روز از اهانت به سخنگوی دستگاه دیپلماسی ما مسئولان امر مهر سکوت بر دهان دوخته​اند؟ مهانپرست به توضیح کوتاهی اکتفا کرده و تنها از بی​تفاوتی پلیس امریکا گلایه کرده اما نه وزارت خارجه بیانیه​ای صادر کرده و نه صالحی از سخنگویش دفاعی داشته و نه حتی رئیس​جمهور به عنوان رئیس هیات ایرانی سفر کرده به آمریکا در همان یک روز پایان سفرش در اینباره موضع گیری کرد! چطور وزارت خارجه ما وقت دارد که برای خروج نام منافقین از لیست گروه​های تروریستی آمریکا بیانیه بدهد – البته با تاخیری ۲۴ ساعته- اما فرصت نمی​کند در قبال اهانت به سخنگویش از سوی افراد منتسب به منافقین موضع گیری کند؟

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.