چرا بابک زنجانی از زندان هم خبرساز است؟!

گردآوری توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

هشت صبح: بابک زنجانی  در زندان است اما هنوز حاشیه های مربوط به او خبر آفرین می شود. میلیاردر معروفی که مدتی پیش توسط قوه قضاییه به اتهام عدم پرداخت پول نفت کشور بازداشت شد، حالا در آستانه سال نو و از پشت میله های زندان هنوز خبر ساز است و این در حالی است که تکلیف پرونده وی و اتهاماتی که هر روز به جرم او اضافه می شود چیست؟

افتتاح نمایشگاه خودرو از زندان!

همین  چندروز پیش بود که  برخی رسانه‌ها اخباری مبنی بر افتتاح نمایندگی اتومبیل گرانقیمت مازراتی در تهران را توسط بابک زنجانی منتشر کردند.

بعد از انتشار این اخبار اما رئیس باشگاه راه آهن، رستم زندی با تکذیب این موضوع گفت:  «اینکه می‌گویند بابک زنجانی مالک باشگاه راه‌آهن، نمایندگی واردات مازراتی را افتتاح کرده به هیچ عنوان درست نیست. اینها شایعه‌هایی است که رسانه‌ها مطرح می‌کنند.»

 او همچنین عنوان کرد:«ما روز گذشته به دادسرا رفتیم و همه این مساله را تکذیب کردند.»

او اما هرگز نگفت این همه آنهایی که می‌گوید چه کسانی هستند و از نظر حقوقی آیا در جایگاه تکذیب یا تایید اموال زنجانی هستند یا خیر.

البته بر اساس اخبار ، تاکنون وکیل قانونی زنجانی واکنشی مبنی بر رد یا تایید این ماجرا نداشته است. اما از سوی دیگر امین منوچهری، مهاجم راه‌آهن به نوعی این ماجرا را تایید کرده است.

 او در گفت‌وگویی عنوان کرده: «من هم شنیده‌ام که بابک زنجانی نمایندگی واردات مازراتی تاسیس کرده است. این مساله خیلی من را ناراحت کرد چون ما داریم بدون پول بازی می‌کنیم و این کار اصلا درست نیست. او می‌تواند با پول دو مازراتی مشکل تمام تیم را حل کند.»

راه آهن در آستانه واگذاری!

اما در حالیکه این شایعه از سوی نزدیکان بابک زنجانی به طور کامل تکذیب نشده است از باشگاه راه آهن هم اخباری به گوش می رسد.

بر اساس اخبار رسیده، باشگاه راه‌آهن سورینت که پس از بازداشت بابک زنجانی با مشکلات عدیده مالی مواجه است، با پیشنهاداتی جدی برای خرید امتیاز این باشگاه مواجه شده که در صورت نظر موافق بابک زنجانی وتایید قوه قضائیه ممکن است این باشگاه تهرانی پیش از پایان لیگ سیزدهم به فروش برسد.

پس از بازداشت مالک و رئیس هیات مدیره باشگاه راه‌آهن سورینت، یعنی بابک زنجانی، این باشگاه در پرداخت پیش قسط دوم بازیکنان و کادرفنی خود و حتی در تامین مخارج روزمره باشگاه و هزینه مربوط به برگزاری بازی‌ها دچار مشکلات شدیدی شد و اگر کمک‌های سازمان لیگ از محل درآمدهای باشگاه و تلاش‌های مسئولان باشگاه در تامین پول از منابع مالی متفرقه نبود، چه بسا تیم راه‌آهن حتی نمی‌توانست بازی‌های داخل و بیرون از خانه خود را در لیگ سیزدهم برگزار کند.

طی دو ماه گذشته مسئولان باشگاه راه‌آهن تلاش‌های خود برای فروش باشگاه را آغاز کرده‌اند که پس از برتری این تیم مقابل تراکتورسازی تبریز در هفته بیست و هفتم لیگ و افزایش شانس بقا در لیگ برتر، مشتریان جدی‌تری نیز برای خرید امتیاز این باشگاه پا به میدان گذاشته و پیشنهادهای مختلفی را مطرح کرده‌اند.

در حال حاضر گفته می شود،  مسئولان باشگاه راه‌آهن سورینت با سه پیشنهاد مواجه هستند که جدی‌ترین آن به مجموعه بزرگی برمی‌گردد که در زمینه انبوه سازی ساختمان و برج سازی مشغول فعالیت است.

به این ترتیب ، در شرایط فعلی مسئولان باشگاه راه‌آهن سورینت پس از جلساتی که با خریداران جدید داشتند، نتیجه مذاکرات را طی صورت جلسه‌ای در اختیار رابط قوه قضاییه قرار داده‌اند تا آنها ضمن بررسی این پیشنهادات و حسابرسی باشگاه، بابک زنجانی را نیز در جریان قرار دهند و نظر وی را در خصوص واگذاری باشگاه به مالکان جدید جویا شوند.

رضا ضراب و احضار به ایران

از سوی دیگر بهارستان نشین ها خبر از حضور رضا ضراب که خود را شریک بابک زنجانی اعلام کرده بود ، به ایران خبر داده اند.

ماجرا هم از این قرار است که به گفته یک نماینده مجلس ایران، در صورتی که اتهام همکاری رضا ضراب، تاجر ترکیه‌ای ایرانی‌تبار، با بابک زنجانی که در دوره احمدی‌نژاد ثروتی افسانه‌ای اندوخت ثابت شود، قوه قضاییه او را از ترکیه به ایران احضار می‌کند.

محمدجواد کولیوند، نماینده مجلس ، به روزنامه حریت چاپ ترکیه گفته که کارشناسان مالی و قضایی ایران «یقینا جزئیات اتهام شراکت ضراب و زنجانی را بررسی کرده و تصمیم نهایی در این مورد توسط قوه قضائیه اتخاذ خواهد شد».

گفتنی است، رضا ضراب به اتهام مشارکت در پول‌شویی ۸۷ میلیارد یورویی، قاچاق طلا و پرداخت رشوه به مقامات ترکیه برای فعالیت‌های مالی غیرقانونی در روز ۱۷ دسامبر سال گذشته میلادی بازداشت شد.

به این ترتیب حاشیه های بابک زنجانی هنوز ادامه دارد و به نظر می رسد پرونده وی به سال ۹۳ موکول خواهد شد چرا که دیگر چیزی به پایان سال نمانده است.


هشت صبح
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.