چرا بازار سیاه سیم‌کارت پابرجاست؟

۳۰ آبان ،

با وجود واگذاری به روز سیمکارت های دایمی و اعتباری همراه اول و اپراتور دوم در کشور، همچنان بازار آزاد و سیاه این کالای ارتباطی روزهای پررونقی را سپری می کند. اما سبب این موضوع چیست؟
فروشندگان آزاد سیمکارت می‌گویند با وجود واگذاری به روز و لحظه ای از سوی اپراتورها همچنان تقاضا برای این کالای ارتباطی در بازار آزاد رو به افزایش است به طوری که سیمکارت های دائمی در مراکز فروش آزاد سیمکارت با اختلاف قیمت بالا نسبت به خود اپراتورها در اختیار مشتریان قرار می گیرد.
“شهاب بارنپور” یک فروشنده سیمکارت درباره یکی از دلایل این امر می‌گوید: توقف عرضه سیمکارت های دائمی همراه اول با کدهای قدیمی یکی از مواردی است که سبب شده تا بازار سیاه این کالای ارتباطی همچنان در کشور پا برجا باشد.
وی افزود: از سوی دیگر فروش سیمکارت های شماره رند این اپراتور سبب شده تا مشتریان برای انتخاب شماره رند و مرتب به بازارهای سیاه مراجعه کنند.
به گزارش تفسیری موبنا این فعال بازار معتقد است که سیمکارت های شماره رند و مرتب از سوی مراکز خدمات ارتباطی ارایه نمی شود و به سبب همین امر همچنان شاهد مراجعه مشتریان به بازار آزاد سیمکارت در کشور هستیم.
به عبارت دیگر شماره‌های نسبتاً رند و مرتب ظاهرا به سرعت از سوی دلال‌ها شناسایی و خریداری شده و دفاتر خدمات ارتباطی عمدتاً شماره تلفن‌هایی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند که فاقد هر گونه شماره تکراری بوده و به سختی به حافظه سپرده می‌شود.
در همین حال یکی دیگر از فعالان این حوزه معتقد است که با وجود سیمکارت های شماره رند و مرتب کدهای قدیمی همراه اول همچنان شاهد بازار آزاد برای این کالای ارتباطی خواهیم بود.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.