چرا باید افراد را مجبور به ۸ساعت کار کنیم؟

معاون راهبردی منابع انسانی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری با اشاره به این‌که در شرایطی که امکان انجام کار در کمتر از هشت ساعت وجود دارد چرا باید افراد را ملزم به هشت ساعت کار کنیم، گفت: هنوز کارمندان و مدیران به این اطمینان نرسیده‌اند که دورکاری امنیت شغلی آن‌ها را به خطر نمی‌اندازد.

ایسنا: هاجر تحریری نیک صفت گفت؛ درباره نتایج تحقیقات انجام شده در مورد طرح دورکاری اظهار کرد: مطالعات نشان می‌دهد که کارمندان و به ویژه زنان استقبال خوبی از این طرح داشته‌اند و بین کار و زندگی خود تعادل ایجاد کرده‌اند.
 
وی با اشاره به این‌که برخی مشاغل مانند کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی برای دورکاری نیاز به فراهم شدن زیرساخت‌ها نداشته‌اند، اضافه کرد: البته این به معنی آن نیست که دستگاه‌ها نباید اقدام به ایجاد زیرساخت‌های لازم کنند.
 
تحریری نیک صفت با تاکید بر این‌که‌بنا به اعلام کارمندان انجام کار به شیوه دورکاری رضایت خانواده‌های آن‌ها را در پی داشته است، گفت: یکی دیگر از مواردی که بنا به نتایج این تحقیق باید مورد توجه قرار گیرد این است که پیش از فرستادن کارمندان به دورکاری باید آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شود.
 
معاون راهبردی منابع انسانی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری در ادامه با اشاره به این‌که نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که هنوز کارمندان و مدیران به این اطمینان نرسیده‌اند که دورکاری امنیت شغلی آن‌ها را به خطر نمی‌اندازد، تصریح کرد: در راستای رفع این مانع دورکاری، باید اقدام به فرهنگ‌سازی کنیم.
 
تحریری نیک‌صفت در ادامه با اشاره به این‌که برخی مدیران نیز به دورکاری اعتقاد ندارند، افزود: این دسته از مدیران تفکر سنتی دارند و حتما باید کارمند جلوی چشمشان کار کند در واقع چنین مدیرانی به وقت مزدی اعتقاد دارند تا کار مزدی.
 
وی تفکر و دیدگاه مدیران را عامل مهمی در راستای توسعه دورکاری اعلام و اظهار کرد: باید بیشتر وقت، را روی مدیران بگذاریم زیرا تا زمانی که مدیران توجیه نباشند زمینه لازم برای دور کاری فراهم نمی‌شود.
 
معاون راهبردی منابع انسانی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری کاهش غیبت و استفاده از مرخصی استعلاجی و استحقاقی را از دیگر نتایج دورکاری اعلام و اضافه کرد: همچنین وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در راستای توسعه دورکاری باید اقدامات لازم را انجام دهد تا اطلاعات شبکه‌های اطلاعات و ارتباطی فاش نشود و نگرانی دستگاه‌ها نسبت به این مسئله رفع شود که البته این کار در حال انجام است و در صورت تسریع آن دور کاری توسعه می‌یابد.
 
تحریری نیک صفت متوسط ساعات کار افرادی که به دورکاری می‌روند را متفاوت اعلام و خاطرنشان کرد: در شرایطی که امکان انجام کار در دو ساعت وجود دارد چرا باید افراد را ملزم به هشت ساعت کار کنیم بنابراین با توجه به اینکه دورکاری مصوبه هیات دولت است با کاهش ساعت کار، افرادی که به دورکاری رفته‌اند مشکل بیمه پیدا نخواهند کرد.
 
وی در پایان تاکید کرد: از همه دستگاه‌ها درخواست کرده‌ایم مشاغلی که قابلیت انجام به شیوه دورکاری دارند را معرفی کنند و حتی تعدادی مشاغل را از ابتدا برای انجام به شیوه دورکاری تعریف می‌کنیم.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.